گزارش خبرنگار العالم از اوضاع غزه در اولین روز آتش‌بس+ ویدیو

گزارش خبرنگار العالم از اوضاع غزه در اولین روز آتش‌بس+ ویدیو
جمعه 3 آذر 1402 - 13:39

برای نخستین بار طی ۴۹ روز گذشته، از صبح امروز (جمعه) کشتار و خونریزی‌ها در نوار غزه متوقف شده است.

العالم- فلسطین اشغالی

خبرنگار العالم در غزه گزارش داد، اهالی نوار غزه امیدوارند که برقراری آتش‌بس موقت چهار روزه که از صبح امروز اجرایی شده است،‌ مقدمه‌ای برای پایان حملات وحشیانه رژیم اشغالگر به غیرنظامیان بی‌دفاع باشد.

گزارش غزهخبرنگار العالم با اشاره به شهادت حدود ۱۴۸۰۰ فلسطینی در جریان حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیر نظامیان فلسطینی در غزه، خاطرنشان کرد که آمار واقعی بیشتر از تلفاتی است که اعلام شده؛ زیرا به دلیل ممانعت رژیم صهیونیستی در خصوص ورود خودروهای امدادی به مناطقی که هدف حملات قرار گرفته، خیابان‌های شهر غزه همچنان پر از اجساد شهدا است.

بنابر این گزارش، آتش‌بس موقت چهار روزه که از صبح امروز آغاز شده، شامل بازگشت آوارگان به خانه‌های‌شان نمی‌شود بلکه به موجب آن، کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی از جمله سوخت و گاز برای پخت و پز وارد غزه می‌شود و همین امر تا حدودی به کاهش شدت بحران در باریکه جنگ‌زده غزه کمک خواهد کرد.

خبرنگار العالم گزارش داد که نیروهای اسرائیلی در آستانه ورود به مرحله آتش‌بس، جنایات مختلفی در مناطق شمال غزه مرتکب شدند از جمله اینکه با یورش به بیمارستان اندونزی، یک زن مجروج را به شهادت رسانده و شماری دیگر از مجروحان را بازداشت کردند.

پربیننده ترین خبرها