در گفتگو با العالم مطرح شد؛

علی‌اکبر صالحی: مساله فلسطین وجدان جهانیان را بیدار کرد

جمعه 3 آذر 1402 - 21:33

وزیر خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مساله فلسطین وجدان جهانیان را بیدار کرده، و به همین دلیل است که تظاهرات‌های مردمی در حمایت از آرمان فلسطین برگزار می‌شود.

العالم - ایران

علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه اسبق ایران در گفت‌وگویی با شبکه العالم گفت: با گذشت ۴۸ روز از جنایات وحشیانه و کورکورانه رژیم صهیونیستی و لفاظی‌های مسئولان آن مبنی بر ادامه جنگ علیه نوار غزه تا نابودی کامل جریان‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی، ولی ما شاهد پیروزی واقعی مبارزان فلسطینی شدیم که در سایه حمایت ملت مبارز فلسطین در نوار غزه و مقاومت در لبنان و حزب‌الله و انصارالله تحقق یافت.

صالحی خاطرنشان کرد که این بحران دردناک نوار غزه درس‌های متعددی در دل خود دارد از جمله مبارزه در راه آرمان با تکیه و توکل به خداوند و حمایت ملت( فلسطین)؛ و همین عامل بستر پیروزی را فراهم کرده است.

این مقام سابق جمهوری اسلامی در ادامه سخنانش، قضیه فلسطین را مساله محوری جهان اسلام خواند و ابراز عقیده کرده که این قضیه وجدان تمام مردم جهان را بیدار کرده و دنیا را از واقعیت امر مطلع کرده است و مردم در مناطق مختلف با حضور در خیابان‌ها، شعار حمایت از قضیه فلسطین سر می‌دهند.

او اظهار داشت: اسرائیل همواره تأکید داشت که آتش‌بسی اتفاق نخواهد افتاد ولی بالاخره، متوجه شد تنها گزینه آن تسلیم شدن به این امر و آتش‌بس است.

علی اکبر صالحی تاکید کرد: کسی که می‌گفت این ارتش شکست ناپذیر است. اینک ببیند که چه بر سر این ارتش آمد. ارتش اشغالگر بیش از 100 هزار نظامی را در جنوب لبنان برای مقابله با مقاومت حزب الله مستقر کرد. بدین معنا که ارتش اشغالگر و هژمونی ادعایی صهیونیست ها واقعیت ندارد بلکه وهم و خیالی بیش نبود. این جنگ موجب خیزش جهان عرب و مسلمان شد. ملتهای عرب و مسلمان به این باور رسیدند که اگر ایستادگی کنند و پشتیبان یکدیگر باشند، پیروزی حتمی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها