فرانسه خواستار دائمی شدن آتش‌بس در غزه شد

فرانسه خواستار دائمی شدن آتش‌بس در غزه شد
شنبه 4 آذر 1402 - 03:53

وزارت خارجه فرانسه خواستار تبدیل شدن وقفه جنگی ۴ روزه در غزه به آتش‌بس دائمی شد.

العالم - اروپا

وزارت خارجه فرانسه روز جمعه خواستار تبدیل شدن وقفه جنگی ۴ روزه در غزه به آتش‌بس دائمی شد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای تصریح کرد که وقفه اعلام‌شده کنونی بایستی دوام داشته باشد و به آتش‌بس دائمی تبدیل شود.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر هم ساعاتی قبل‌تر در روز جمعه بر ضرورت تبدیل شدن آتش‌بس موقت به آتش‌بس دائمی تأکید کرده بود.

آتش‌بس چهارروزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه (به وقت محلی) اجرایی شده است.

بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی کابینه رژیم اسرائیل، صبح روز چهارشنبه، توافق آتش‌بس با میانجیگری‌ دولت قطر و مصر را پذیرفت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴۵۰۰ فلسطینی منجر شده است.

در جدیدترین تحول، اسرائیل و حماس به توافقی برای برقراری آتش‌بس ۴ روزه و تبادل اسرا دست یافته‌اند که از صبح امروز آغاز شده است. ساعاتی قبل‌تر منابع اسرائیلی خبر دادند فرایند تبادل اسرا در نوار غزه آغاز شده و نیروهای صلیب سرخ تعدادی از اسرا را تحویل گرفته‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها