بیلد: آمریکا و آلمان دنبال وادار کردن زلنسکی به صلح با روسیه هستند

بیلد: آمریکا و آلمان دنبال وادار کردن زلنسکی به صلح با روسیه هستند
شنبه 4 آذر 1402 - 08:27

یک رسانه آلمانی گزارش داده دولت‌های برلین و واشنگتن به دنبال سوق دادن رئیس‌جمهور اوکراین به سمت مذاکره با روسیه هستند.

العالم - اروپا

نشریه آلمانی بیلد گزارش داده برلین و واشنگتن در حال پیشبرد تلاش‌هایی مخفیانه برای وادار کردن ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین جهت مذاکره با روسیه هستند.

این نشریه به نقل از منابعی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده نوشته نحوه ارسال سلاح از سوی این دو کشور به اوکراین به گونه‌ای است که کی‌یف متوجه شود قادر به بازپس‌گیری اراضی از دست رفته‌اش نیست.

گزارش رسانه آلمانی با گزارش‌های چندین رسانه دیگر غربی در روزهای گذشته مبنی بر اینکه حامیان غربی اوکراین به سمت مذاکرات صلح با روسیه متمایل شده‌اند همخوانی دارد.

با وجود این، مقام‌های دولت اوکراین گفت‌وگوهای صلح با روسیه را رد می‌کنند. مقام‌های ارشد در کی‌یف از جمله زلنسکی به تازگی اذعان کرده‌اند که ضد حمله ناموفق کی‌یف در فصل تابستان باعث کاهش تمایل کشورهای غربی برای ارسال کمک به کی‌یف شده است.

چند منبع مطلع به بیلد گفته‌اند که در «محافل دولتی» آلمان سخن از این است که اوکراین خودش را در یک موقعیت مناسب مذاکره‌ای قرار داده و گفت‌وگوها با مسکو را آغاز کند.

چند هفته پیش «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هشدار درباره اینکه کمک‌های واشنگتن به کی‌یف احتمالا کاهش خواهند یافت گفت، اعضای این اتحادیه باید آمادگی سیاسی لازم برای جبران کردن این کاهش را داشته باشند.

بورل روز ۲۱ آبان‌ماه در خلال سخنرانی در «کنگره حزب سوسیالیست‌های اروپا» در مالاگا بیان کرد: «ما مشکلات بسیار زیادی داریم. اولین مشکل اوکراین است در حالی که ما دیگر انتظار پیروزی سریع اوکراین بر روسیه را نداریم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنرانی خود گفت: «به احتمال زیاد کمک‌های آمریکا به اوکراین کاهش خواهند یافت بنا براین کشورهای اروپایی که از تدابیر لازم برخوردار هستند باید اراده سیاسی برای تداوم حمایت از اوکراین و جبران کردن کاهش کمک‌های آمریکا را داشته باشند.»

چند روز پیش شبکه بلومبرگ ارزیابی کرد اتحادیه اروپا نخواهد توانست به وعده خود برای عرضه یک میلیون گلوله توپ در بازه زمانی یک ساله از مارس 2023 تا مارس 2024 به اوکراین عمل کند.

پربیننده ترین خبرها