مسکو از بزرگ ترین حمله پهپادی اوکراین به کریمه خبر داد

مسکو از بزرگ ترین حمله پهپادی اوکراین به کریمه خبر داد
شنبه 4 آذر 1402 - 11:20

مقامات روسیه از حمله پهپادی گسترده کی‌یف به شبه‌جزیره کریمه خبر دادند و آن را بزرگترین در نوع خود از زمان آغاز جنگ در اوکراین ارزیابی کردند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز، مقامات روسیه اعلام کردند اوکراین یکی از بزرگترین حملات پهپادی خود را به شبه جزیره کریمه از زمان آغاز جنگ انجام داد اما از میزان تلفات احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

همزمان مقامات اوکراینی گزارش داده اند که روس ها حمله به "آودیئیفکا" از شهرهای استراتژیک استان دونتسک در شرق اوکراین را تشدید کرده اند.

این شبکه خبری آمریکایی استدلال کرد: تشدید حملات از دو طرف حاکی از تلاش آنها برای نشان دادن این موضوع است که با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۴ جنگ به بن بست نرسیده است.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه آورده است: اما شواهد نشان می دهد هیچ یک از طرفین نتوانسته اند امتیاز زیادی کسب کند، ضمن آنکه تحلیلگران نیز به تازگی پیش بینی کرده اند که جنگ جاری طولانی مدت خواهد بود.

ولادیمیر سالدو فرماندار منصوب شده منطقه خرسون تحت کنترل روسیه، گفت: اوکراین بامداد جمعه یک حمله پهپادی گسترده به کریمه انجام داد. وی همچنین از سرنگون شدن ده ها پهپاد بر فراز استان خرسون و بخش شمالی کریمه خبر داد.

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ضمیمه شد و از زمان آغاز جنگ میان این دو کشور در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) به عنوان محل استقرار و تدارکات استفاده می شود.

وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه اعلام کرد که پدافند هوایی ۱۳ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه و سه فروند دیگر را در منطقه "ولگوگراد" در جنوب روسیه سرنگون کرد.

روسیه از تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) در تلاش برای تصرف آودیئیفکا بوده و بمباران های گسترده ای در این منطقه انجام داده است. براساس گزارش ها، این شهر در حال حاضر ویران شده و به گفته بسیاری از ناظران، نبرد در این شهر یادآور نبرد باخموت در شرق اوکراین است که طی ۹ ماه بمباران پیش از آنکه در نهایت به تصرف روسیه درآید، ویران شد.

ای‌بی‌سی‌نیوز در پایان یادآور شده است: موقعیت استراتژیک آودیئیفکا به نیروهای اوکراینی دست بالا را در حملات توپخانه ای می دهد که می تواند از آن به عنوان سکوی پرشی برای آزادسازی دونتسک استفاده کند.

گفته می شود این شهر روزانه ۴۰ بار هدف بمباران نیروهای روسیه قرار می گیرد.

پربیننده ترین خبرها