گزارش العالم؛

شکستی که توافق تبادل اسرا برای رژیم صهیونیستی به دنبال داشت

شنبه 4 آذر 1402 - 16:13

رژیم صهیونیستی در بسیاری مسائل مرتبط با آتش بس آشکارا شکست خورد زیرا به هیچ یک از اهداف نظامی خود که اعلام کرده بود دست نیافت.

العالم- فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در رام الله گزارش داد: یکی از شکست های رژیم صهیونیستی در زمینه توافق مبادله اسرا تلاش آن برای جلوگیری از جشن گرفتن آزاده های فلسطینی در کنار خانواده هایشان است.

الصرفندی اظهار داشت:‌ رژیم صهیونیستی در بسیاری مسائل به وضوح احساس شکست می کند. مثلا تلاش کرد با فشار بر آزاده های فلسطینی از جشن گرفتن آنها بابت آزادی شان جلوگیری کند که در این مسئله نیز ناکام ماند.

خبرنگار العالم تصریح کرد:‌ رژیم اشغالگر حتی از استقبال خانواده های فلسطینی ها از اسرایشان جلوگیری کرد و با پرتاب گاز اشک آور به سمت آنها باعث مجروح شدن ۱۸ نفر شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین شکست، سرزنش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از سوی روزنامه های صهیونیستی است. اغلب روزنامه نگاران و نویسنده ها بر این باورند که آنچه نتانیاهو انجام داد به مثابه پیروزی واقعی مقاومت فلسطین است زیرا مقاومت موفق شد وی را وادار به پیروی از شروط خود کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که پیش بینی می شود امروز (شنبه) نیز ۴۱ اسیر فلسطینی اهل قدس و کرانه باختری آزاد شوند.

الصرفندی ادامه داد: نشانه دیگر شکست و سرخوردگی رژیم صهیونیستی یورش های بی هدف و هر روزه به کرانه باختری فلسطین بعد از آتش بس است که طی این یورش ها روزانه ۵۰ الی ۶۰ نفر را بازداشت می کند.

گفتنی است که از صبح روز جمعه گذشته (3 آذر ماه) آتش بس موقت 4 روزه در غزه اجرایی شده است.

بر اساس این آتش بس، ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد می شوند.

پربیننده ترین خبرها