آلمان: آتش‌بس در غزه باید ادامه پیدا کند

آلمان: آتش‌بس در غزه باید ادامه پیدا کند
شنبه 4 آذر 1402 - 07:37

وزیر خارجه آلمان با استقبال از آزادی اسرا از غزه تاکید کرد که آتش‌بس باید ادامه پیدا کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان، در حاشیه کنفرانس حزب سبزهای این کشور گفت: بسیار آسوده خاطر شدم وقتی ۲۴ گروگان آزاد شدند. چهار آلمانی نیز در میان آنها هستند.

وی افزود که آزادی همه اسرا «خصوصا آلمانی‌ها جزو اولویت‌های اصلی است.»

بائربوک اظهار کرد که دولت آلمان به رنج مردم غزه اذعان دارد و «اتش‌بس باید تا جایی که امکان دارد ادامه پیدا کند تا مردم غزه کالاهای حیایی مانند دارو، غذا، آب و کمک‌ها را دریافت کنند.»

آتش بس موقت 4 روزه در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس روز جمعه (3 آذر ماه) از ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز شد.
بر اساس این آتش‌بس قرار است طی آن هرگونه اقدام نظامی دو طرف در طول ایام آتش‌بس متوقف شود.

در طول 4 روز آتش‌بس موقت 50 اسیر اسرائیلی آزاد خواهند شد. در مقابل هر اسیر اسرائیلی، 3 اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می شوند.

قرار است روزانه 200 کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی برای همه مناطق در نوار غزه ارسال شود.
آتش بس موقت برای تبادل اسرا و ارسال کمک های انسانی در حالی آغاز شده است که رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود اسرای اسراییلی نزد حماس باید بدون قید و شرط آزاد شوند و با حمله زمینی به غزه حماس را نیز نابود خواهد کرد.

اما سرانجام این رژیم بدون دستیابی به هیچ یک از اهداف نظامی که پیش از این اعلام کرده بود، تنها دستاوردش کشتار بیش از 14 هزار فلسطینی شامل زنان و کودکان و بمباران و تخریب خانه ها، مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها است که به لحاظ وحشیگری و ارتکاب جنایت جنگی یک رکورد برای جنایتکاران صهیونیست به حساب می آید و آبرویی برای آنان در نزد افکار عمومی جهان باقی نگذاشته است.

گروههای مقاومت فلسطین 15 مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و به بمباران این منطقه با حمایت غرب و به بهانه دفاع از خود به کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی مبادرت کرد.

پربیننده ترین خبرها