اذعان رژیم اسرائیل به مرگ احتمالی تعدادی از اسرای خود در بمباران‌ها

اذعان رژیم اسرائیل به مرگ احتمالی تعدادی از اسرای خود در بمباران‌ها
شنبه 4 آذر 1402 - 17:59

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از باقی ماندن ۲۱۵ اسیر صهیونیست در نوار غزه و مرگ احتمالی برخی از آنها سخن گفت.

العالم - فلسطین اشغالی

«دورون اسپیلمن» در گفت‌وگو با «اسکای نیوز» اعلام کرد: مشابه روز جمعه، ۱۳ اسیر اسرائیلی دیگر در ساعت چهار امروز (شنبه) به وقت محلی آزاد خواهند شد و این روند تا روز چهارم آتش بس و آزادی ۵۰ اسیر ادامه خواهد یافت.

وی درباره سرنوشت بقیه اسرای صهیونیست نیز گفت: احتمالا حدود ۲۱۵ اسیر دیگر در غزه حضور دارند که ممکن است بعضی از آنها فوت کرده باشند.

پیشتر، «ابوعبیده» سخنگوی گردان قسام از کشته شدن ۵۰ اسیر صهیونیست در نتیجه بمباران غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

در بخش دیگری از مصاحبه با «اسکای نیوز»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره آینده جنگ غزه بعد از آتش بس موقت نیز بدون توجه به اینکه تل آویو مجبور شد تا به جنبش حماس که ادعای از بین بردن آن را مطرح کرده بود، وارد مذاکره برای آزادی اسیران خود شود، گفت: ارتش به تحقق ۲ ماموریت خود یعنی از بین بردن حماس و بازگرداندن بقیه اسرا متعهد است.

سخنگوی ارتش شکست خورده صهیونیستی به لفاظی علیه مقاومت فلسطین ادامه داد و گفت: پایان بازی هرچه باشد پایانی نیست که حماس می خواهد.

در حالی که رژیم صهیونیستی بعد از یک و ماه و نیم عملیات نظامی در غزه، تسلیم شروط مقاومت برای آزادی تنها ۵۰ اسیر شد، اسپیلمن گفت: ارتش تا آزادی همه اسرای اسرائیلی آرام نخواهد گرفت.

مساله آزادی اسرا به تنش بین سران رژیم صهیونیستی دامن زده است به طوری که «جاناتان پولارد» جاسوس سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا، خانواده های اسرای صهیونیست را مقصر شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعلام کرد.

وی که به مدت سه دهه در آمریکا به خاطر جاسوسی برای رژیم صهیونیستی زندانی بود، در گفت‌وگو با رسانه های این رژیم، با عصبانیت گفت: برای خفه کردن صدای اعتراض خانواده های اسرای اسرائیلی، باید آنها را زندانی می کردیم!

این در حالی است که بر اساس گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، تعدادی از خانواده های اسرای صهیونیست نیز امروز در تجمعی اعتراضی در تل آویو، به اقدام کابینه در پذیرش شروط مقاومت در زمینه تبادل اسرا اعتراض کرده اند.

خانواده های اسرای صهیونیست در گفت‌وگو با رسانه های صهیونیستی، توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی و پذیرش آزادی تنها ۵۰ اسیر را عامل طولانی شدن فرایند آزادی بقیه اسرا اعلام کردند.

نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر بلوف هایی که در ابتدای جنگ غزه زده بودند مورد تمسخر رسانه های این رژیم قرار گرفته اند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» پس از اجرایی شدن آتش بس و آغاز روند مبادله اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری طرف های بین المللی، گفته های سران تل آویو درباره جنبش حماس را مورد تمسخر قرار داد و به ناتوانی رژیم صهیونسیتی در اجرای ادعای خود مبنی بر نابود کردن این جنبش صحه گذاشت.

«هاآرتص» نوشت: اسراییل اعلام می کند که رهبران و فرماندهان حماس در غزه را از بین خواهد برد، اما برمی گردد و با همین رهبران و فرماندهان برای عملیات تبادل اسیران مذاکره می کند.

حتی متحدان نتانیاهو از جمله «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه وی نیز پذیرش آتش بس و شروط مقاومت فلسطین در تبادل اسرا را برای رژیم صهیونیستی، شکست اعلام کرده بود.

بن گویر، توافق آتش بس کنونی را به نفع مقاومت فلسطین دانسته و گفته بود: این آتش بس همان چیزی است که حماس می خواست.

وی ادامه داد که آزادی زنان و کودکان صهیونیست از نظر بین المللی به نفع مقاومت فلسطین است و گروه های مقاومت از مدت ها پیش خواهان تحقق آن بوده اند.

رهبر حزب افراطی «عوتسما یهودیت» گفت: حماس (به ازای آزادی زنان و کودکان صهیونیست)، به همه اهدافش از جمله دریافت سوخت، آزادی مبارزان فلسطینی، توقف عملیات نظامی و حتی (اعلام غزه به عنوان) منطقه پرواز ممنوع رسید.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شکست رژیم صهیونیستی در پرونده تبادل اسرا اشاره کرده و گفته بود: ما ابتدا خواستار آزادی ۸۰ اسیر شده بودیم، بعد به ۷۰ اسیر هم راضی شدیم و حالا به ۵۰ اسیر هم راضی شده ایم. قبلا گفته بودیم که نباید غذا و سوخت وارد غزه شود، اما اکنون مردم این منطقه، هم به سوخت و هم به غذا دسترسی دارند.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها