قسام: مبادله اسرا تا پایبندی اسرائیل به بندهای توافق به تعویق افتاد

قسام: مبادله اسرا تا پایبندی اسرائیل به بندهای توافق به تعویق افتاد
شنبه 4 آذر 1402 - 20:09

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس از تعویق مبادله اسرا به علت عدم پایبندی رژیم اسرائیل به بندهای توافقنامه آتش بس خبر داد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز (شنبه) اعلام کرد که مبادله اسرا در دومین روز از آتش بس موقت، تا پایبندی رژیم اسرائیل به بندهای توافقنامه آتش بس به تعویق خواهد افتاد.

گردان های قسام درحالی خبر تعویق مبادله اسرا را اعلام کرده که ساعاتی پیش رسانه های صهیونیستی از تحویل 13 اسیر اسراییلی به صلیب سرخ جهانی برای مبادله با اسرای فلسطینی خبر داده بودند.

شاخه نظامی حماس اعلام کرد که آزادی اسرای اسراییلی منوط به پایبندی رژیم صهیونیستی توافقنامه آتش بس درخصوص ورود کامیون‌های امدادرسانی به شمال باریکه غزه است. همچنین رژیم اسرائیل باید به بندهای توافق در خصوص اسرای فلسطینی نیز پایبند باشد.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی پیش از ظهر امروز اعلام کرده بود که سازمان زندان‌های این رژیم لیست اسامی 42 اسیر زن و کودک فلسطینی را که قرار است امروز (شنبه) به موجب توافق مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شوند، دریافت کرده است.

این رسانه صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرده بود که قرار است در دومین روز از مبادله اسرا، 14 اسیر اسرائیلی در غزه هم آزاد شوند.

روز گذشته در اولین روز توافق آتش‌بس و مبادله اسرا، 39 اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند و در مقابل 13 اسیر اسرائیلی از جمله شماری افراد دو تابعیتی در غزه آزاد شدند.

در همین حال حماس خارج از توافق حاصل شده 10 تایلندی و یک تبعه فیلیپینی را هم آزاد کرد.

پربیننده ترین خبرها