در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اسیر آزاد شده فلسطینی: یک هفته پس از عملیات الاقصی ارتباط‌مان با جهان خارج کاملا قطع شد

يکشنبه 5 آذر 1402 - 12:15

زن آزاد شده فلسطینی در نخستین اظهارنظر خود پس از آزادی از زندان‌های رژیم اشغالگر، به شرایط طاقت‌فرسا در زندان اشاره و در پیامی به مقاومت ابراز عقیده کرد که پیروزی همپیمان غزه خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

"شروق دویات" از اهالی شهر اشغالی قدس است که پس از گذراندن ۸ سال از دوران محکومیت (۱۶ سال زندان)، در چارچوب توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی، روز گذشته از زندان‌های این رژیم آزاد شد.

دویات در گفت‌وگوی اختصاصی با تلویزیون العالم گفت: "از همان آغاز جنگ اخیر (علیه نوار غزه)، از حوادث و تحولات آن مطلع می‌شدیم ولی بعد از یک هفته، ارتباط‌مان با جهان خارج قطع شد و در جریان هیچ اخباری قرار نمی‌گرفتیم."

دویات لحظه آزادی اسرا را بسیار غافلگیرکننده توصیف کرد، اظهار داشت که در زندان رژیم اشغالگر، زنان زندان در معرض حملات شدیدی قرار داشتند ابتدا در ۷ اکتبر سرکوب شدند و دومین سرکوب نیز مربوط به ۱۹ اکتبر بود که طی آن، بدون هیچ دلیلی به زندانیان گاز اشک‌آور شلیک شد و آنها از آب و غذا محروم شدند و سپس هر ۱۱ زن را در اتاق‌هایی که گنجایش فقط ۴ اسیر را داشتند، محبوس کردند.

وی در ادامه به وضعیت سوء‌تغذیه در زندان‌های اشغالی اشاره کرد و گفت که غذای خیلی ناچیز و کمی به زندانیان اختصاص می‌دادند به طوری‌که برخی از آنها از خوردن آن امتناع کرده و به دیگر هم‌بندهایش که در وضعیت سلامتی بدی قرار داشتند، می‌بخشیدند.

شروق دویات به فضای صمیمی که میان زندانیان حاکم بود اشاره کرد و گفت که زندانیان به مدت ۴۷ روز از بیرون رفتن برای استراحت محروم شدند و فقط ۱۰ دقیقه فرصت استحمام برای آنها داده شده بود، و همجنین هر از گاهی نیروهای زرهی به بندها یورش می‌بردند.

او درباره تدابیر رژيم صهیونیستی برای آزادی اسرا، خاطرنشان کرد که نیروهای اشغالگر خبر آزادی اسیر را به او می‌دادند بدون آنکه به او برای آماده شدن فرصت بدهند، و این نیروها به شیوه‌های غیرانسانی و بعد از ساعت‌های منتظر گذاشتن، آزاد می‌کردند تا این شیرینی را به کام او تلخ کنند.

پربیننده ترین خبرها