روایت آزاده فلسطینی از شرایط طاقت‌فرسای زندان‌ در روز‌های پایانی اسارت

يکشنبه 5 آذر 1402 - 12:19

"اسراء جعابیص"، که در چارچوب توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس ۴ روزه و تبادل اسرا آزاد شده است، در گفت‌وگو با تلویزیون العالم به شرایط طاقت‌فرسای اسرا و نحوه خروجش از زندان اشاره کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

جعابیص در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار العالم، که در منزلش انجام شده، گفت که بعد از ۱۹ ماه برای اولین بار، پسرش را می‌بیند؛ زیرا اسم پسرم در کارت هویت من ثبت نشده بود و آنها (مسئولان زندان) نمی‌خواستند قبول کنند که او پسر من است.

جعابیص گفت: من بسیار خوشحالم .. می‌بینم که او مرد شده و ریش و سیبیل درآورده است .. آخرین باری که او را دیده بودم پیشانی پهنی داشت و شبیه خودم بود.

او درباره نحوه خروج‌شان از زندان رژیم اشغالگر، گفت که مسئولان زندان به او و یا هیچ اسیر دیگری خبر آزادی‌شان را از قبل نداده بودند و او و دوستش "عایشه یوسف عبدالله الافغانی"، در آخرین لحظه از این موضوع مطلع شدند. آنها ما را صدا کردند ابتدا فکر کردم ما را برای بازجویی یا شکنجه صدا کرده‌اند.. آنها حتی رادیوها را هم خاموش کرده بودند.

او همچنین گفت که مسئولان زندان لباس و وسایل اسرا را مصادره کرده‌اند.

طبق این گزارش، دادگاه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۱۶ و یک سال پس از حادثه آتش‌سوزی خودروی جعابیص در نزدیکی شهرک صهیونیستی "معالیه ادومیم"، او را با داشتن ۶۰ درصد سوختگی به ۱۱ سال زندان و پرداخت جریمه مالی محکوم کرده بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها