تشکیل یک پویش بین‌المللی در راستای مقابله با خشونت علیه زنان فلسطینی در مصر

يکشنبه 5 آذر 1402 - 15:12

بنیاد عدالت و حمایت از زنان و سایر سازمان های فمینیستی در مصر کنفرانسی را با عنوان "جنگ را متوقف کنید" برای مقابله با تخلفات اسرائیل علیه زنان و دختران در سرزمین های اشغالی برگزار کردند.

العالم - مصر

در راستای حمایت از مقاومت زنان فلسطینی و دفاع از آنان در جنگ غزه تعدادی از نهادهای مدنی در مصر،کنفرانسی با عنوان "جنگ را متوقف کنید"برگزارکردند.

در این کنفرانس یک کمپین بین‌المللی به منظور مقابله با خشنونت علیه زنان و دختران فلسطینی راه‌اندازی شد.

حسام الامیر، مشاور رسانه ای شورای ملی زنان و یکی از اعضای ائتلاف ملی مصر، گفت: «ما به جامعه بین المللی می گوییم که باید نقش خود را در محکوم کردن آنچه در سرزمین های فلسطینی می گذرد ایفا کند. زنان فلسطینی در مورد هدف قرار گرفتن تا زمانی که به شهادت نرسند برابر هستند خواه هدف قرار دادن او برای مجروح شدن، یا هدف قرار دادن فرزندان، پسران و مردانش باشد؛ همه این مقاومت‌ها می‌گویند که تاوان‌دهنده عمدتاً زن است، خواه زنی باشد که پسر، شوهر یا دخترش را از دست داده باشد یا اصل شهادتش باشد.

بسانت عثمان استاد حقوق بین الملل و رئیس بنیاد عدالت و حمایت از زنان مصر، افزود: ما از زنان فلسطینی می‌خواهیم که قوانین سختگیرانه‌ای علیه خشونت بر علیه خود، چه خارجی و چه داخلی داشته باشند ما همیشه راهکارهایی ارائه می دهیم اکه زنان فلسطینی باید مانند زنان مصری، زنان عرب یا زنان در هر کجا باشند و هرگونه خشونتی که علیه آنها اعمال می شود باید مجازات شود.»

صحبت باره افرادی که دارای معلولیت هستند و خطراتی که به دلیل جنگ غزه آنها را تهدید می کند، توجه بسیاری از حاضران را به خود جلب کرد، زیرا آنها از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا از این گروه حمایت ویژه ای کند.

هانی مسعد، یکی از اعضای شورای ویژه معلولان گفت که ما در اینجا خواستار احقاق حقوق افراد دارای معلولیت هستیم و به آنها آرامش می‌دهیم و مراحل را برای آنها تسهیل می‌کنیم و بهتر است سازمان ملل متحد یک کنوانسیون بین المللی را در نظر بگیرد و افراد دارای معلولیت مورد توجه قرار گیرند.1

پربیننده ترین خبرها