گزارش العالم؛ چرا نتانیاهو امشب به دنبال  تمدید آتش بس است؟

يکشنبه 5 آذر 1402 - 23:04

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشستی برای بررسی امکان تمدید آتش بس با مقاومت به منظور تبادل اسرای بیشتر بین دو طرف برگزار کرد و خبرها از تمایل این رژیم برای تمدید آتش بس موقت فعلی است.

العالم - فلسطين

خضر شاهین خبرنگار شبکه خبری العالم در قدس اشغالی از برگزاری نشست رژیم اشغالگر طی امروز (یکشنبه) به ریاست نتانیاهو برای بررسی امکان تمدید آتش بس با مقاومت به منظور تبادل اسرای بیشتر بین دو طرف خبر داد و اینکه میانجی قطری نیزبر بر تمایل همه طرف ها برای تمدید آتش بس تاکید دارد.

بنابر این گزارش، با توجه به افزایش اعتراضات خیابانی در سرزمین های اشغالی و با توجه به شکل توافق مبادله ی اسرا، گزینه ها برای نتانیاهو و وزرایش محدود شده زیرا انتقادات زیادی متوجه نتانیاهو و تمامی نیروهای سیاسی و امنیتی اش است ، به گونه ای که گرایش بیشتر به آتش بس معطوف است.

خبرنگار العالم گزارش داد: در ساعات آتی در سطح سیاسی نشستی به ریاست نتانیاهو با سران نظامی و موساد برای تمدید آتش بس و آزادی شمار بیشتر بازداشت شدگان با میانجیگری قطر و نظارت آمریکا برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، به نظر می رسد اوضاع به سمت تمدید آتش بس پیش می رود ، به ویژه با توجه به اظهارات وزارت خارجه قطر مبنی بر اینکه همه طرف ها برای تمدید آتش بس به مدت دو تا ده روز دیگر تمایل داشته و بدان واکنش نشان دادند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی بودن جنگ و هدف قرار دادن همه چیز در نوار غزه ، گزینه های پیش روی رژیم اشغالگر محدود شده است.

بنابر این گزارش، اکنون صحبت بر سر آزادی اسرای اسراییلی و خارجی است چرا که طرف اسرائیلی خواهان آزادی 150 زندانی، در برابر 150 اسیر مرد و زن فلسطینی در قدس، کرانه باختری و نوار غزه است.

پربیننده ترین خبرها