پاسخ قسام به تبلیغات رژیم صهیونیستی؛ تحویل اسیران در مرکز شهر غزه

دوشنبه 6 آذر 1402 - 23:00

گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، اشغالگران اسرائیلی را غافلگیر کرد و سومین گروه از اسیران اسرائیلی را در مرکز شهر غزه که ارتش اشغالگر ادعا می‌کرد آن را در کنترل کامل خود دارد، به صلیب سرخ تحویل داد. 

العالم-فلسطين

در اقدامی غیرمنتظره‌، ده‌ها تن از اعضای قسام در میدان فلسطین در مرکز شهر غزه، در بخش شمالی نوار غزه ظاهر شدند، منطقه ای که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مدت 50 روز آن را ویران کردند و مدعی شدند که به حضور حماس در آن پایان داده‌اند.

صدها نفر از مردم غزه اطراف نیروهای قسام گرد آمدند و در حمایت از مقاومت شعار دادند، در حالی که اسیران اسرائیلی به صلیب سرخ تحویل داده شدند. صلیب سرخ بر خلاف نوبت گذشته، این اسیران را از طریق شمال غزه و نه از طریق گذرگاه رفح، به ارتش اشغالگر تحویل داد.

عامر السبایله، تحلیلگر استراتژیک و استاد علوم سیاسی گفت که حماس از طریق روش تحویل دادن اسیران اسرائیلی، در پی فرستادن پیام است و در عین حال با کارت گروگان ها، اسرائیل را دچار بحران داخلی می‌کند.

السبایله افزود: حماس می‌خواهد این پیام را بفرستد که هیچ یک از ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر درباره شمال غزه صحت ندارد زیرا وی این گونه تبلیغ می‌کرد که شمال غزه به طور کامل تحت سیطره ارتش اسرائیل است.

وی ادامه داد: آنچه در میدان فلسطین در وسط غزه رخ داد و حضور اسیران در شمال غزه، رد چنین ادعاهایی بود و این اتفاق بدون شک به تعمیق بحران سیاسی در اسرائیل منجر خواهد شد.

فایز الدویری، تحلیلگر نظامی و ژنرال بازنشسته اردنی هم گفت آنچه اتفاق افتاد، تأیید می‌کند که نیروهای اشغالگر اسرائیل می توانند به غزه نفوذ کنند اما نمی توانند آن را به کنترل درآورند.

وی افزود: قسام با هوشیاری تمام، میدان فلسطین در وسط غزه را انتخاب کرد تا بگوید نیروهایش همچنان انسجام کامل دارند و در تصمیم‌گیری مبتکرانه عمل می‌کنند.

الدویری خاطرنشان کرد که قسام فقط اسیران را تحویل نداد بلکه قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت و در عین حال نشان داد که مردم غزه با وجود چند هفته ویرانی و آوارگی همچنان طرفدار آن هستند.

این تحلیلگر نظامی اردنی تاکید کرد که زبان حال هر سرباز اسرائیلی که به جبهه غزه رفته، این است که «فرمانده‌ام مرا فریب داد آنگاه که می‌گفت نبرد در غزه آسان است و آزادی اسیران آسان است».

پربیننده ترین خبرها