بهداشت جهانی: ساکنان غزه به خاطر بیماری، در معرض مرگ قرار دارند

بهداشت جهانی: ساکنان غزه به خاطر بیماری، در معرض مرگ قرار دارند
سه شنبه 7 آذر 1402 - 18:56

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به احتمال مرگ شمار زیادی از ساکنان نوار غزه در نتیجه بیماری، وضعیت بیمارستان الشفا در شمال غزه را فاجعه‌بار خواند.

العالم - فلسطین اشغالی

مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروز سه‌شنبه هشدار داد که شمار زیادی از ساکنان غزه به خاطر بیماری، در معرض مرگ قرار دارند.

وبسایت عربی-۲۱ به نقل از هریس گزارش داد: اگر نتوانیم سیستم بهداشت و درمان را در غزه بازسازی کنیم، شاهد خواهیم بود که شمار بیشتری از مردم این منطقه، به خاطر بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از یک ماه و نیم به طول انجامید، بیمارستانها و مراکز درمانی این منطقه را هدف قرار داد که باعث شده است بیشتر این مراکز از مدار فعالیت خارج شوند.

صهیونیستها در بیمارستانهای المعمدانی و الشفا جنایاتی را مرتکب شدند که در پی آن، هزاران غیر نظامی به شهادت رسیدند. ساکنان نوار غزه به گمان اینکه بیمارستانها هدف قرار نخواهد گرفت، در آن مستقر شده بودند.

هریس در پایان وضعیت بیمارستان الشفا در شمال غزه را فاجعه‌بار خواند. نظامیان صهیونیست پنجشنبه گذشته، محمد ابوسلمیه رئیس این بیمارستان را به همراه چند پزشک دیگر بازداشت کردند.

در حال حاضر، آتش‌بس درغزه برقرار است؛ هر چند رژیم صهیونیستی این توافق را نقض می‌کند، و اجازه نمی‌دهد که سوخت وارد شمال نوار غزه شود. جنبش حماس هم امروز خبر داد که در تلاش هستند آتش‌بس را دو روز دیگر تمدید کنند.

کاظم ابوخلف سخنگوی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای پناهندگان «آنروا» دوشنبه هفته جاری خبر داد که مسئولان اسرائیلی تا کنون اجازه نداده‌اند سوخت وارد شمال نوار غزه شود.

ابوخلف با اشاره به اینکه دوره آتش‌بس برای گردآوری اطلاعات و تعیین میزان نیازمندیهای نوار غزه به ویژه شمال آن کافی نیست، گفت: تا کنون نتوانسته‌ایم درباره شمال اطلاعاتی جمع کنیم. البته اولویت، ارائه کمکهای انسانی از جمله آب، غذا و دارو به شهروندانی است که از هفت اکتبر از آن محروم بوده‌اند»

پربیننده ترین خبرها