رسانه های اسرائیلی: رئیس موساد وارد قطر شد

رسانه های اسرائیلی: رئیس موساد وارد قطر شد
سه شنبه 7 آذر 1402 - 19:24

رادیو اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد  دیوید بارنیا، رئیس موساد، با هدف دستیابی به توافق بزرگ مبادله زندانیان، شامل مردان و سربازان اسرائیلی، وارد قطر شد.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری آناتولی به نقل از این نهاد (رسمی) افزود: هدف از سفر بارنیا افزون بر بررسی ادامه آتش‌بس در نوار غزه، بررسی معامله گروگان‌گیری گسترده مردان و سربازان (اسرائیل) است.

این نهاد افزود: بارنیا در سفر خود به دوحه با ویلیام برنز رئیس سازمان سیا و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار خواهد کرد.

گفتنی است تا ساعت 12:45 به وقت گرینویچ ظهر سه شنبه هیچ اظهارنظر رسمی از سوی مقامات قطری، آمریکایی یا اسرائیلی در مورد آنچه که توسط رادیو اسرائیل گزارش شده بود، وجود نداشت.

رادیو اسرائیل به نقل از یک مقام دولت آمریکا که نامش فاش نشده است، خبر ورود برنز به قطر برای گفتگو درباره توافق آزادی اسراییلی های بازداشت شده توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه را "تأکید" کرد.

این نهاد افزود: در اسرائیل می گویند که هدف از این دیدار ارائه پیشنهادهایی برای بازگشت همه ربوده شدگان، پس از اولین قرارداد تبادل اسراست که همزمان با آغاز برنامه آتش بس بشردوستانه موقت در نوار غزه، جمعه گذشته، اجرا شد که تنها به آزادی زنان و کودکان از هر دو طرف محدود شد.

این نهاد اسرائیلی اعلام کرد این نشست های دوحه همچنین با هدف "بهبود سازوکار اجرای توافق برای آزادی ربوده شدگان است ، که با چالش های زیادی مواجه است" .

چندی پیش، گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی از ورود برنز به قطر برای گفتگو درباره جزئیات تکمیل قرارداد مبادله اسرای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از تمدید آتش‌بس که از روز جمعه آغاز و به مدت دو روز دیگر تمدید شد برای آزادی شمار بیشتری از اسرای فلسطینی و اسرای اسرائیلی در نوار غزه صحبت کردند.

پربیننده ترین خبرها