حماس ایلان ماسک را به بازدید غزه دعوت کرد/ تلفات دشمن صهیونیستی در روزهای آینده افزایش می‌یابد

حماس ایلان ماسک را به بازدید غزه دعوت کرد/ تلفات دشمن صهیونیستی در روزهای آینده افزایش می‌یابد
سه شنبه 7 آذر 1402 - 21:57

اسامه حمدان از رهبران حماس در نشست خبری در لبنان گفت: از ایلان ماسک می خواهیم برای اطلاع از حجم جنایات دشمن علیه مردم فلسطین به غزه بیاید.

العالم - فلسطین اشغالی

«اسامه حمدان» یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در یک نشست خبری در بیروت خاطر نشان کرد: زیانهای وارده به رژیم صهیونیستی در روزهای آتی بیشتر خواهد شد و تهدید اسرائیل به از سرگیری جنگ، توخالی بوده و برای بهره برداری داخلی است این در حالی است که تعداد کشته ها و مجروحان در ارتش صهیونیستی که از سوی رژیم اشغالگر اعلام شده بیانگر تعداد واقعی نیست. حدود هزار سرباز اسرائیلی در غزه مجروح شدند که دویست نفر از آنان مجروحیتشان شدید است.

وی افزود: اقدام گردان‌های قسام در زمینه تحویل دادن گروگانها در مناطق مختلف دروغ بودن ادعای دشمن درباره سیطره اش بر غزه را آشکار کرد؛ شیوه تحویل دادن گروگان‌ها پیامی به دشمن است مبنی بر اینکه مقاومت ثابت قدم، قوی و پایدار است و آزادشدن اسرای زن و کودک فلسطینی یک دستاورد ملی فلسطینی است.

حمدان اجرای کامل توافق آتش بس در مدت 4 روز یک دستاورد ملی فلسطینی دانست و گفت:موضع ما در زمینه خنثی سازی توطئه های دشمن و جلوگیری از تحمیل پروژه های مشکوک، ثابت باقی خواهد ماند و دشمن فقط زبان زور می فهمد و اگر گروگان‌های دشمن نزد ما نبودند، اسرایمان آزاد نمی شدند.

این رهبر حماس اظهار داشت خواستار ارسال بیمارستانهای صحرایی در تخصص های مختلف هستیم.

اسامه حمدان گفت دشمن در 50 روز جنگ بیش از 40 هزار تن مواد منفجره بر سر غزه ریخت و هدف دشمن آن است که غزه را به مکانی غیر قابل زندگی تبدیل کند اما این توطئه محقق نخواهد شد . دشمن می کوشد از اسرای فلسطینی انتقام بگیرد و متاسفانه نهادهای مدافع حقوق بشر در این زمینه حرفی نمی زنند.

حمدان همچنین خواستار افزایش تعدادکامیون‌های ورودی به غزه هستیم و از سران کشورهای جهان اعزام تیم های دفاع غیرنظامی برای آواربرداری و درآوردن پیکرهای شهدا را می خواهیم؛ گزارش دیدبان حقوق بشر درباره تجاوز صهیونیستی به بیمارستان های غزه را محکوم می کنیم و خواستار حذف آن و تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره رویدادهای غزه هستیم.

ویافزود: از ایلان ماسک می خواهیم برای اطلاع از حجم جنایات دشمن علیه مردم فلسطین به غزه بیاید همچنین از رسانه های گروهی بین المللی می خواهیم برای اطلاع از حجم جنایات دشمن صهیونیستی به غزه سفر کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 14500 غیرنظامی منجر شده است.

پس از هفت هفته حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، سرانجام توافق آتش بس موقتی میان حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اُسرا حاصل شد که این آتش‌بس برای دو روز و تا فردا تمدید شده است.

«ابوعبیده» سخنگوی کتائب القسام شاخه نظامی جنبش حماس تأکید کرد که تا زمانی به توافق آتش‌بس پایبند هستیم که دشمن صهیونیستی به آن پایبند باشد.

پربیننده ترین خبرها