آماده‌باش قسام برای ادامه جنگ در صورت عدم تمدید آتش‌بس/ آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی در ششمین مرحله تبادل اسرا + فیلم

آماده‌باش قسام برای ادامه جنگ در صورت عدم تمدید آتش‌بس/ آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی در ششمین مرحله تبادل اسرا + فیلم
پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 08:05

ششمین مرحله تبادل اسرای فلسطینی و رژیم صهیونیستی درحالی شب گذشته و بامداد امروز (پنجشنبه) اجرا شد که تا کنون خبری از تمدید آتش بس از سوی دو طرف نیست لذا در چنین شرایطی گردان های قسام به نیروهایش برای احتمال ادامه جنگ آماده باش داده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی
تن دادن رژیم صهیونیستی به آتش بس با حماس در غزه بدون دستیابی این رژیم به اهداف اعلام شده نظامی درخصوص نابودی حماس و آزادی اسرا از طریق عملیات نظامی، که پس از کشتار وسیع زنان و کودکان فلسطینی در بمباران مستمر از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی و تحت فشار افکار عمومی به خاطر انزجار از جنایت جنگی صهیونیست ها در سراسر جهان رخ داد، با تلاش های میانجیگرانه قطر، مصر و آمریکا، صبح جمعه (3 آذر ماه) از ساعت ۷ به وقت محلی آغاز شد و روز دوشنبه نیز برای ۲ روز دیگر یعنی تا روز چهارشنبه و به نوعی بامداد امروز (پنجشنبه) تمدید شد.

اگر چه جهاد اسلامی فلسطین و از سوی دیگر مقامات رژیم صهیونیستی از احتمال تمدید آتش‌بس برای دو روز دیگر سخن گفته اند، اما تا لحظه انتشار این گزارش فعلا خبری از سوی میانجی ها در خصوص تمدید آتش بس منتشر نشده است. این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه) خبرهای منتشر شده به رغم عدم پایبندی رژیم صهیونیستی و نقض مواردی از آتش،‌ از تلاش های میانجیگران برای تمدید آتش بس برای 10 روز دیگر حکایت داشت.

در چنین شرایطی صبح امروز (پنجشنبه)‌ گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای از تمامی نیروهای خود در نوار غزه خواست برای ادامه جنگ با اشغالگران اسرائیلی در صورت عدم تمدید آتش‌بس موقت طی ساعات آینده آمادگی کامل داشته باشند و تا زمانی که بیانیه‌ای رسمی در مورد تمدید آتش‌بس صادر نشده، سطح آمادگی خود را حفظ کنند.

شب گذشتنه و بامداد امروز، مرحله ششم تبادل اسرا انجام شده و طی آن قسام ۱۰ اسیر اسرائیلی و ۴ تایلندی را شب گذشته به صلیب سرخ تحویل داد و بامداد امروز نیز ۳۰ اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد و اتوبوس حامل اسیران فلسطینی از زندان عوفر واقع در غرب رام الله خارج شد.
سارا
اسراسخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که فلسطینیان آزاد شده شامل ۱۶ نفر خردسال و ۱۴ زن هستند.

در همین خصوص رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، نظامیان صهیونیست به فلسطینیانی که برای استقبال از اسرای فلسطینی در نزدیکی زندان عوفر تجمع کرده بودند، حمله و با تیراندازی به سوی آنان ۵ نفر را زخمی کردند.

زخمیپیش تر سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرده بود، ۳۰ اسیر فلسطینی در ازای ۱۰ اسیر اسرائیلی در غزه آزاد می‌شوند.
قطر: به تمدید آتش‌بس خوش‌بین هستیم

سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرده که مذاکرات درباره آتش‌بس در یک فضای مثبت ادامه دارد. درباره تمدید آتش‌بس موقت طی ساعات باقی‌مانده خوش‌بین هستیم.

بر اساس توافق آتش‌بس موقت که ابتدا به مدت چهار روز ادامه یافت و سپس برای دو روز دیگر تمدید شد، ساعت ۷ صبح امروز به وقت محلی پایان خواهد یافت.

حماس: رژیم صهیونیستی ادامه مبادله اسرا را نپذیرفته‌ است

بنابرگزارش خبرگزاری شهاب، جنبش حماس بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در راستای ادامه تبادل اسرا آزادی ۱۰ اسیر و کشته خود را نپذیرفته و با آن مخالفت کرده است.

در بیانیه حماس آمده است: رژیم اشغالگر صهیونیستی با آزادی ۷ اسیر زن و کودک و دریافت اجساد ۳ اسیر خود در ازای تمدید آتش بس امروز پنجشنبه مخالفت کرده است.

حماس افزوده است: ما از طریق میانجیگران اعلام کردیم که اجساد این ۳ اسیر از همان دسته از اسرایی است که در بمباران غزه کشته شدند.
با این حال خبرها از تلاش های میانجیگران برای احتمال تمدید آتش بس حکایت دارد.

پربیننده ترین خبرها