در اعتراض به حضور نماینده رژیم صهیونیستی؛

آیت‌الله رئیسی در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل شرکت نمی‌کند

آیت‌الله رئیسی در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل شرکت نمی‌کند
پنج‌شنبه 9 آذر 1402 - 20:52

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دلیل دعوت از مقامات رژیم صهیونیستی در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در امارات شرکت نمی‌کند و وزیر نیرو، به‌عنوان نماینده کشورمان در این اجلاسیه حضور می‌یابد.

العالم - ایران

شیخ «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده خرداد ماه سال جاری در حاشیه نشست دوستان بریکس در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی و در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان»، با اشاره به برگزاری نشست در سطح رؤسای کشورها از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده بود.

کاپ ۲۸، بیست‌ و هشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

کاپ مخفف «کنفرانس اعضای شرکت‌ کننده» است و اعضای شرکت‌کننده در آن از امضاکنندگان کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییر اقلیم در سال ۱۹۹۲ میلادی هستند. پیش از این اعلام شده بود که بیش از ۲۰۰ کشور به این کنفرانس دعوت شده‌اند و براساس آخرین آمار ۱۴۰ نفر از سران کشورهای مختلف در این نشست حضور می‌یابند.

کنفرانس آب و هوایی «COP۲۸» در حالی از امروز (پنجشنبه) ۳۰ نوامبر در شهر دبی آغاز شده و تا ۱۲ دسامبر ادامه خواهد یافت که روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با اشاره به سفر اسحاق هرتزوگ اعلام کرد که او قصد دارد از فرصت حضورش در این نشست استفاده و در دیدارهایش با مقامات حاضر موضع اسرائیل را تقویت و زمینه آزادی اسرای صهیونیست را فراهم کند!

رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به دلیل دعوت از مقامات رژیم صهیونیستی برای حضور در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در امارات شرکت نمی‌کند و «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو برای شرکت در این نشست عازم امارات متحده عربی شد تا مواضع کشورمان درباره راه‌های مقابله با آلاینده‌های آب و هوا را تشریح کند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در تماس تلفنی با همتای اماراتی خود با اشاره به تحولات تلخ غزه، با تأکید بر درک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کاپ ۲۸ از سوی سازمان ملل و با ریاست امارات، در عین حال حضور مقامات رژیم اشغالگر اسراییل در این اجلاس را با توجه به جنایات جنگی و نسل‌کُشی اخیر آنان را در خور تأمل جدی دانست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها