امیرعبداللهیان در مسکو :

برای توقف فوری نسل کشی و امدادرسانی به اهالی غزه اقدام خواهیم کرد

سه شنبه 14 آذر 1402 - 08:29

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی خزر وارد مسکو شده است، گفت : درخصوص راه‌های توقف فوری نسل کشی و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین، گشایش گذرگاه انسانی برای ارسال کمک های مستمر انسانی و مسئله کوچ اجباری مردم غزه اقدام خواهیم کرد.

العالم - ایران

شرکت درنشست سالانه وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر، دیدار دوجانبه با وزیر امور خارجه روسیه و دیدار با سایر وزرای امور خارجه شرکت کننده در اجلاس سالانه کشورهای ساحلی دریای خزر از جمله برنامه های وزیر امور خارجه در روسیه خواهد بود .

گالری

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در بدو ورود به مسکو در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف سفرم به مسکو شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر است. ما تمرکز داریم بر موضوعاتی که همکاری‌های اقتصادی و تجاری را بین کشورهای ساحلی تقویت کند.

وی افزود: این یکی از موضوعاتی است که برای نیرومندسازی همکاری‌های اقتصادی ۵ کشور ساحلی حوزه خزر می‌تواند کمک کننده و موثر باشد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: دیدار دو جانبه‌ای را به همراه تیم همراهم با لاوروف خواهیم داشت، هدف این دیدار پیگیری توافقاتی است که بین روسای‌جمهور دو کشور در سال گذشته انجام شد.

پربیننده ترین خبرها