گزارش العالم ازآغاز مرحله‌ جدید همکاری های نظامی تهران ـ بغداد

دوشنبه 13 آذر 1402 - 11:17

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در سفر به عراق با وزیر دفاع این کشور درباره گسترش همکاری نظامی و صنایع دفاعی دو کشور گفت‌وگو کرد.

العالم- عراق

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق گزارش داد: سرلشکر "محمد باقری" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، که به عراق سفر کرده است با "ثابت محمد العباسی" وزیر دفاع عراق درباره گسترش همکاری نظامی و صنایع دفاعی میان دو کشور گفت‌وگو کرد، سفر سرلشکر باقری آغاز مرحله‌ای جدید از همکاری نظامی میان تهران و بغداد است.

بنابر این گزارش، در بحبوحه تحولات منطقه‌ای، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه وارد بغداد شد؛ سفری مهم که مرحله جدیدی از همکاری و هماهنگی امنیتی و دفاعی میان دو کشور را کلید زد.

سرلشکر باقری در دیدار با سپهبد "عبدالامیر یاراالله" رئیس ستاد کل ارتش عراق نیز روابط دو کشور را دوستانه و بدون مشکل امنیتی توصیف و خاطرنشان کرد، برگزاری رزمایش‌های مشترک در مرزهای طولانی بین دو کشور در راستای خدمت به امنیت و ثبات است.

سپهبد یارالله هم از آمادگی کامل نیروهای مسلح عراق برای توسعه همکاری نظامی، دفاعی و آموزشی، و رزمایش‌های مشترک و تبادل تجربیات با جمهوری اسلامی خبر داد.

بنابر این گزارش،‌ توسعه همکاری‌های نظامی و صنایع دفاعی نیز محور دیدار سرلشکر باقری و ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق بود و طرفین در این دیدار تمایل خود را برای گسترش همکاری‌ها به گونه‌ای که در خدمت امنیت و ثبات دو کشور باشد، ابراز کردند.

سرلشکر باقری گفت:‌ ما در مورد روابط دفاعی و نظامی و اقداماتی که برای حفظ امنیت و ثبات دو کشور باید اتخاذ شود و همچنین همکاری در زمینه دفاعی، آموزشی و عملیاتی برای مقابله با تهدیدات مشترک رایزنی کردیم.

"ثابت العباسی" وزیر دفاع عراق نیز گفت‌وگوهایش با سرلشکر باقری را نتیجه‌بخش خواند و گفت: ایران و عراق تمایل زیادی برای همکاری نظامی و توسعه همکاری‌های همه‌جانبه دارند و ما به گفت‌وگوهای خود ادامه می‌دهیم. ما در حال کار روی سندی درباره همکاری‌های امنیتی هستیم.

به گزارش خبرنگار العالم، "عبدالامیر الشمری" وزیر کشور عراق نیز در استقبال از مهمان ایرانی‌اش، بر اهمیت هماهنگی مشترک در تامین امنیت مرزها و گسترش‌ همکاری‌های اطلاعاتی در راستای تقویت امنیت دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار، سرلشکر باقری از دولت عراق به خاطر دور کردن گروه‌های تروریستی مسلح از مرزهای مشترک تشکر کرد و خواستار ادامه همکاری‌ها تا خلع کامل سلاح این گروه‌های تروریستی شد.

پربیننده ترین خبرها