تجاوز آمریکا به عراق میزان مشارکت آن در جنگ غزه را آشکار می‌کند

چهارشنبه 15 آذر 1402 - 15:26

تجاوز مکرر آمریکا به عراق، بعد از حملات مستمر به نیروهای الحشد الشعبی ابعاد خطرناکی به خود گرفته است. نظامیان آمریکایی اخیرا به مواضع جنبش النجبا در کرکوک حمله کردند که در پی آن 5 نفر به شهادت رسیدند. این حمله‌ها نقض آشکار و علنی حاکمیت عراق و تهدید ثبات و امنیت این کشور است.

العالم- عراق

"علی الجبوری "تحلیلگر سیاسی عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم اظهار داشت: آمریکا با هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی و واحدهای رسمی مرتبط با فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، حاکمیت عراق را تضعیف می‌کند. لذا دولت بغداد نباید اجازه دهد چنین اقداماتی تکرار شود.

اخیرا سفیر آمریکا در بغداد، در اظهاراتی که توهین به خوان شهدا محسوب می‌شود، حملات تجاوزکارانه کشورش در عراق را در راستای "دفاع از خود" خوانده است.

"حسین مونس" رئیس فراکسیون پارلمانی "حقوق" گفت:‌ صرف‌نظر از موضوع توییت‌ها و اظهارات، آنچه که اتفاق افتاده تجاوز آشمار و نقض حاکمیت کشور است و سفیر یا هر شخصیت دیگری حق استفاده از عباراتی که با واقعیت تطابق ندارد از جمله دفاع از خود یا بازدارندگی را ندارد، و نمی‌تواند ادعا کند که ارتش آمریکا یا نیروهای ائتلاف حق دارند آنگونه که می‌خواهند در عراق فعالیت کنند.

حمله اخیر آمریکا به مواضع جنبش مقاومت اسلامی "النجباء" در کرکوک، که به شهادت ۵ تن منجر شد، چهارمین حمله به مواضع نیروهای الحشد الشعبی از آغاز عملیات "طوفان الاقصی" به‌شمار می‌رود. پیشتر نیز آمریکا به مواضع نیروهای الحشد در "جرف الصخر"، "ابوغریب" و الانبار حمله کرده بود.

گروه‌های مقاومت نیز در پاسخ، پایگاه‌های آمریکا را در عمق سوریه هدف قرار دارند. فرماندهی مرکزی آمریکا از هدف قرار گرفتن پایگاه "الرمیلان" با ۱۵ موشک خبر داد.

"احمد المیاحی" تحلیلگر سیاسی عراقی نیز گفت: حملات مکرر آمریکا به مواضع مقاومت عراق میزان مشارکت واشنگتن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نیز دروغ بودن ادعای آن مبنی بر اینکه نیروهایش در عراق مستشاری هستند، را برملا می‌کند.

پربیننده ترین خبرها