اقدام متفاوت یک کلیسا در عید کریسمس برای اعلام حمایت از غزه+ویدئو

اقدام متفاوت یک کلیسا در عید کریسمس برای اعلام حمایت از غزه+ویدئو
چهارشنبه 15 آذر 1402 - 19:08

کلیسایی در شهر تاریخی بیت لحم در کرانه باختری برای عید کریسمس تزیینی متفاوت طراحی کرده و به جای درخت کاج، از آوارها و مجسمه کودکی در میان آوارها استفاده کرده؛ اقدامی که بیانگر محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از روسیا الیوم، در شرایطی که خیابان‌های پایتخت‌ها و شهرهای مختلف برای استقبال از عید سال نوی میلادی با رنگ‌های مختلف تزیین شده‌اند، کلیساها در فلسطین رنگ و بوی عید ندارد و مراسم‌ها به صلوات و آیین‌های دینی محدود شده است.

کلیساها در بیت لحم و رام‌الله، ماه گذشته مراسم‌های عید میلاد را به منظور ابراز همبستگی با نوار غزه لغو کرده‌ و از اتباع مسیحی خواسته‌اند مراسم‌های‌شان را محدود کنند، و هزینه‌های آن را برای قربانیان غزه اختصاص دهند.

در همین راستا، "منذر اسحاق" کشیش کلیسایی در بیت لحم به خبرگزاری آناتولی گفت: در حالی‌که نسل‌کشی در نوار غزه در جریان است ما امسال به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم تولد عیسی مسیح را جشن بگیریم. تمایلی به جشن گرفتن نداریم.

وی افزود: ما امسال به جای تزیین درخت کریسمس از آوارها و مجسمه یک کودک درمیان آوارها استفاده خواهیم کرد، با این اقدام می‌خواهیم پیامی را به تمام کلیساهای جهان ارسال کنیم مبنی بر آنکه متاسفانه عید میلاد حضرت مسیح در فلسطین اینگونه است خواه برای مسیحیان و یا مسلمانان! این وضعیت ماست در فلسطین! ما در معرض نسل‌کشی قرارداریم. تمام فلسطینیان در معرض نسل‌کشی هستند.

به این ترتیب، این کلیسا به جای تزیین درخت کریسمس، تزییناتی با استفاده از آوارها و مجسمه یک کودک در میان آوار که نماد ویرانی و کشتار در غزه است، انتخاب کرده است.

.

پربیننده ترین خبرها