در گفتگو با العالم مطرح شد؛

نحوه برخورد نیروهای یمنی با پرسنل کشتی اسرائیلی از زبان فرمانده بلندپایه یمنی

نحوه برخورد نیروهای یمنی با پرسنل کشتی اسرائیلی از زبان فرمانده بلندپایه یمنی
چهارشنبه 15 آذر 1402 - 22:10

یک فرمانده بلندپایه یمنی با تأکید بر اینکه در صورت تداوم تجاوز اسرائیل به نوار غزه، کشتی‌های این رژیم هدفی برای نیروهای یمنی خواهد شد، از نحوه برخورد مسئولان یمنی با پرسنل کشتی توقیف شده اسرائیلی پرده برداشت.

العالم- یمن

"محمد القادری" فرمانده نیروی دفاع ساحلی یمن در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه العالم به تحولات اخیر در نوار غزه اشاره کرد و انگیزه‌های اصلی نیروهای یمنی برای ورود به جنگ غزه را پاسخ به درخواست کمک ملت فلسطین و تکریم خون شهدای غزه عنوان کرد.

القادری گفت: فرمانده( عبدالملک بدرالدین الحوثی) در سخنرانی اخیرش تأکید کرد که ما برای دفاع از کودکان غزه وارد نبرد می‌شویم.

این فرمانده یمنی گفت: ما به دنبال جنگ، ویرانی و توقیف(کشتی) نیستیم ولی برای دفاع از فلسطین و متوقف کردن تجاوز صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین، وارد این رویارویی شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: نیروهای دریایی و رزمی‌مان و تجهیزات را در حال آماده‌باش قرار داده‌ایم؛ در صورتی‌که جنگ متوقف نشود ما چه در دریای سرخ یا دریای عرب یا در هر نقطه دیگری در کمین آنها( رژیم صهیونیستی) خواهیم بود.

القادری اظهار داشت: یمن طی سال‌های جنگ اخیر، نیروهای خود را برای مقابله با نیروهای شیطانی مجهز و آماده کرده است. البته هدف این نیروها در وهله نخست، آمریکا و اسرائیل بود؛ زیرا عربستان سعودی و امارات صرفا ادوات این دو رژیم بودند.

فرمانده نیروی دفاع ساحلی یمن اضافه کرد: طراح جنگ آمریکا است و از واشنگتن بانک اهداف مشخص می شود. ما مسلمان و عرب هستیم و لذا به درخواست برادران‌مان در غزه، که روزانه و در مقابل دیدگان جامعه جهانی جان‌شان را از دست می‌دهند، پاسخ مثبت داده‌ایم.

وی همچنین گفت: اولین کشتی که هدف قرار دادیم کشتی متعلق به تاجر اسرائیلی "دان دیوید" بود و ما درباره آن اطلاعات دقیقی داریم. ۲۰ بار به آن کشتی هشدار دادیم ولی به تماس‌ها و درخواست‌های ما درباره هویت کشتی و مقصد آن پاسخ نداد. در حالی‌که این اقدامات روتینی است که درباره هر کشتی انجام می‌شود. یکی از کشتی‌های توقیف‌شده برای استتار پرچم باهاما و دیگری پرچم پاناما را برافراشته بود و به هشدارها پاسخ نداد و حرکتش را متوقف نکرده و به همین دلیل توقیف شد.

دریای عرب و دریای سرخ برای همه بجز کشتی‌های اسرائیلی، امن است

محمد القادری تاکید کرد: هدف ما این است که رژیم صهیونیستی جنگ در نوار غزه را متوقف کند و اگر امروز این جنگ را متوقف کند، کشتی گلکسی را آزاد می کنیم. گذرگاه‌های آبی در دریای عرب و دریای سرخ تحت کنترل است و برای همه به جز کشتی‌های اسرائیلی، امن است.

القادری هشدار داد: اگر یک کشتی به اخطارهای ما پاسخ نداد و توقف نکرد تا از هویت آن ممطئن شویم، ما مطمئن می‌شویم که صهیونیست است، یا با تاجر صهیونیستی تعامل می‌کند و یا به هرنحوی با صهیونیست‌ها ارتباط دارد، در این صورت آن را توقیف خواهیم کرد. نیروهای یمنی تاکنون دو کشتی را توقیف کرده اند.

وی با بیان اینکه یک کشتی با پرتاب موشک از سواحل و دیگری با پهپاد هدف قرار گرفت و هدف‌گیری موفقیت‌آمیز بود، از رژیم صهیونیستی خواست تجاوز به غزه را متوقف کند، در غیر این صورت به هدف قرار دادن آنها در دریای سرخ، دریای عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند ادامه خواهیم داد و هدفی مشروع برای نیروهای یمنی به شمار می روند.

فرمانده نیروی دفاع ساحلی یمن گفت: اگر جامعه جهانی نتواند به صهیونیست‌ها بگوید دست بردارید، نیروهای یمنی تحت هدایت رهبران خود به آنها هشدار می دهند که از کشتار کودکان و خونریزی در غزه دست بردارند. آنچه در غزه اتفاق می افتد جنایت جنگی است؛جامعه بین المللی کجاست؟

القادری هشدار داد که اگر اشغالگران دست از تجاوزات خود برندارند، ممکن است در نبرد بعدی یک طرف جنگ باشیم.

این فرمانده یمنی تاکید کرد: مسئولان یمنی به پرسنل کشتی گلکسی اجازه دادند تا با خانواده های خود تماس بگیرند. افرادی از لهستان و مکزیک و شرق آسیا در میان پرسنل کشتی گلکسی هستند.

شرط یمن برای آزادی کشتی اسرائیلی

وی تاکید کرد: تلاشهایی برای وساطت و نیز فشارهای خارجی برای آزادسازی این کشتی وجود دارد، اما ما همچنان بر موضع خود محکم ایستاده‌ایم و شرط ما برای آزادی کشتی این است که اسرائیل جنگ را علیه غزه متوقف کند. به محض توقف جنگ علیه باریکه غزه، کشتی "گلکسی لیدر" آزاد خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها