همزمان با بمباران و نسل کشی فلسطینیان غزه؛

گزارش العالم از نسل کشی در کرانه باختری با افزایش شهرک های صهیونیستی+ویدئو

پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 13:46

در حالی که رژیم اشغالگر اسرائیل در حال جنگ، بمباران و انهدام خانه های فلسطینیان در غزه است، به تلاش بی وقفه برای ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری که مانعی بر سر راه تشکیل کشور فلسطینی است، ادامه می دهد.

العالم _ فلسطین

به گزاش خبرنگار العالم در کرانه باختری فلسطین، اشغالگران صهیونیست هم زمان با کشتار خونین در غزه، نسل کشی در کرانه باختری را به شیوه ای دیگر و از طریق افزایش شهرک سازی به راه انداخته اند تا با مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی ها، طرح کشور مستقل فلسطینی را به تاریخ بسپارند. بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی اسرائیل به همین منظور در پی تخصیص بودجه برای توسعه شهرک‌هایی که پیشتر در کرانه باختری ایجاد شده و نیز ساخت شهرک‌های جدید در این منطقه بر آمده است.

بنابر این گزارش، وجود 243 مجتمع مسکونی و 199 شهرک صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی به این معنی است که اطراف شهر قدس که فلسطینیان در آن زندگی می کنند، با ساخت ده ها شهرک محاصره شده است.

جمال جمعه، هماهنگ‌کننده کمپین مردمی مقاومت در برابر ساخت دیوار نژادپرستانه حایل و شهرک‌سازی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: نگرانی فلسطینیان این است که با پایان جنگ در غزه و درگیری ها در کرانه باختری، مناطق مسکونی آنان ازسوی رژیم صهیونیستی تحت محاصره کامل قرار گیرد به این معنی که جاده های منتهی به خانه های فلسطینیان به طور کامل بسته شود، همان گونه که پیش از این فلسطینیان از حدود 17 منطقه که درآن ساکن بودند مجبور به جابجایی شده اند و ده‌ها هزار متر اراضی آنان نیز تصرف شده است.

بنیامین نتانیاهو از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، این شعار را مطرح می کند که یا من یا دولت فلسطین در کرانه باختری و قدس. حقیقت این است که وی در تلاش است تا مانع از ایجاد کشور مستقل فلسطینی شود. در واقع هیچ یک از کابینه های رژیم صهیونیستی، هرگز به فکر پذیرش یک کشور مستقل فلسطینی ها نبوده اند، مقامات تل آویو معتقدند که این گزینه باید از ذهن فلسطینیان پاک شود.

احمد رفیق عوض، استاد رسانه در دانشگاه قدس به خبرنگار العالم گفت: همان جنگی که در غزه از طریق آوارگی و تخریب علیه فلسطینیان در جریان است، دقیقاً در کرانه باختری نیز از طریق جابجایی اجباری و تغییرات جمعیتی در حال وقوع است، رژیم اسرائیل در همین حال در تلاش برای برچیدن تشکیلات خودگردان فلسطین و جامعه فلسطینی است.

رژیم اشغالگر از مدت ها قبل چنین تصمیمی را درمورد کرانه باختری گرفته بود، اما اکنون از جنگ غزه به عنوان فرصت و پوششی استفاده می کند تا بدون توجه به افکار عمومی، پروژه شهرک سازی در کرانه باختری را به پیش ببرد و وارد مرحله جدید یعنی آواره کردن فلسطینی ها از سرزمین شان شود.

پربیننده ترین خبرها