مسکو: امیدی به پایان درگیری اسرائیل و حماس در آینده نزدیک نیست

مسکو: امیدی به پایان درگیری اسرائیل و حماس در آینده نزدیک نیست
پنج‌شنبه 16 آذر 1402 - 14:33

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز پنجشنبه گفت امیدی وجود ندارد که درگیری‌های آغاز شده از هفتم اکتبر بین حماس و اسرائیل به زودی پایان یابد.

العالم - اروپا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز پنجشنبه گفت «آنچه در هفتم اکتبر رخ داد و اکنون دو ماه است که ادامه داشته...متاسفانه، هیچ امیدی وجود ندارد که در آینده نزدیک پایان یابد».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۶ هزار غیرنظامی منجر شده که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.

روسیه خواستار آتش‌بس دائمی است و هشدار داده خطر گسترش درگیری به کل منطقه غرب آسیا وجود دارد. رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین شامگاه دوشنبه گفت مناقشه طولانی‌مدت در غزه، شرایط یک فاجعه انسانی واقعی را پیدا کرده است.

پربیننده ترین خبرها