درخواست نماینده مسلمان پارلمان آمریکا از «بایدن» برای برقراری آتش بس در غزه

درخواست نماینده مسلمان پارلمان آمریکا از «بایدن» برای برقراری آتش بس در غزه
جمعه 17 آذر 1402 - 10:34

«رشیده طلیب» تنها عضو فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا از «جو بایدن» و دیگر نمایندگان پارلمان درخواست آتش بس در غزه کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم، «رشیده طلیب» عضو فلسطینی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا با حضور در تریبونی اظهار داشت: من از رئیس جمهور و سایر نمایندگان پارلمان درخواست آتش بس در غزه را دارم.

این نماینده کنگره آمریکا افزود: من گریه می کنم زیرا انسانیت مشترک ما هر روزی که آتش بس نمی شود گم می شود.

فیلم

رشیده طلیب نخستین زن فلسطینی تبار مسلمانی است که به کنگره آمریکا راه پیدا کرده است. وی زاده کرانه باختری بوده و اکنون نماینده میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا است.

وی نیز از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، خواستار آتش بس شده و از مواضع جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات این کشور در قبال فلسطینیان به شدت انتقاد کرده است.

به دنبال عملیات هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطینی تحت عنوان طوفان الاقصی که موجب حملات گسترده هوایی و زمینی صهیونیست‌ها به غزه و دیگر نقاط اراضی اشغالی فلسطین شد، رشیده طلیب حمایت خود را از فلسطینی‌ها که تحت فشار و محاصره و علیه اقدامات صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی دست به این عملیات زدند، حمایت کرد که نارضایتی قانونگذاران آمریکایی را در پی داشت.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای برای محکوم کردن رشیده طلیب، نماینده کنگره به دلیل آنچه انتشار «روایت‌های نادرست» درباره درگیری میان رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس خواند، تصویب کرد.

قانونگذاران مجلس نمایندگان این قطعنامه را که توسط ریچ مک‌کورمیک، نماینده کنگره ارائه شده بود، با ۲۳۴ رأی موافق در مقابل ۱۸۸ رأی مخالف به تصویب رساندند.

پربیننده ترین خبرها