گزارش العالم از حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان + ویدئو

جمعه 17 آذر 1402 - 20:53

خبرنگار العالم در جنوب لبنان از حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به حومه شهرهای جنوبی لبنان و تعدادی از روستاها، دره‌ها و تپه‌های جنوب کشور، همزمان با پرواز گسترده هواپیماهای جاسوسی اسرائیل خبر داد.

العالم - لبنان

حسین عزالدین گفت: همزمان با پرواز سنگین هواپیماهای تجسسی اسرائیل، توپخانه رژیم صهیونیستی حومه شهرک های شیحین و زبقین در بخش غربی جنوب لبنان را بمباران کرد. پس از بمباران حومه شهرهای دیرمیماس و کفرکلا در ساعات اولیه صبح ، آرامشی شکننده در بخش شرقی برقرارشد.

خبرنگار العالم گفت: رژیم صهیونیستی ورودی شهر راشیا الفخار در استان نبطیه را با گلوله توپ بمباران کرد که در پی آن یک نفر زخمی شد.

حسین عزالدین به وارد شدن خسارات مادی به مغازه ها و برخی منازل مسکونی و آتش گرفتن یک قهوه‌خانه در شهر عدیسه در اثر گلوله باران رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

وی به افزایش حملات اسرائیل علیه تعدادی از روستاها، دره ها و تپه های منطقه مرزی جنوب لبنان اشاره کرد و گفت: در پی پرواز مداوم پهپادهای اسرائیلی به ویژه بر فراز منطقه مرزی، تعدادی گلوله به داخل محله های مسکونی عدیسه به ویژه بر فراز روستاهای منطقه العرقوب، شبعا، کفر شوبا، کفرحمام و راشیا الفخار اصابت کرد.

حومه شهرک‌های حولا و مرکبا نیز هدف حملات توپخانه اسرائیل قرار گرفت و یک فروند هواپیمای جاسوسی «ام کی» اسرائیل بر فراز شهر بعلبک و روستاهای این منطقه به پرواز درآمد. بعلبک کمی بعد از نیمه شب شاهد پرواز یک هواپیمای شناسایی اسرائیلی بود که پروازش نزدیک به دو ساعت به طول انجامید.

از سوی دیگر، حزب الله لبنان در دور جدید حملات علیه مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی، امروز نیز شماری از پایگاه‌های این رژیم را هدف حملات موشکی قرار داد.


خبرنگار شبکه العالم پیش از این از نیز حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به برخی از مواضع لبنانی در مرزهای فلسطین اشغالی خبر داد.

حسین عزالدین گفت: عملیات نظامی در جریان است و تا بامداد امروز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به حمله هوایی رژیم اسرائیل به منزلی در جنوب لبنان گفت که تحولات نشان می دهد که قوانین درگیری تغییر کرده است.

خبرنگار العالم اظهار داشت: رزمندگان مقاومت ۱۲ موضع و اهداف اسرائیلی را در واکنش به حملات مستمر این رژیم هدف قرار داده اند.

.

پربیننده ترین خبرها