مقاومت عراق قاچاق نفت از سوریه توسط آمریکا را ناکام گذاشت

مقاومت عراق قاچاق نفت از سوریه توسط آمریکا را ناکام گذاشت
يکشنبه 19 آذر 1402 - 16:45

یک کارشناس امنیتی در عراق می‌گوید حملات مکرر نیروهای مقاومت به پایگاه آمریکا در سوریه باعث شده نظامیان آمریکایی در وضعیت جنگی قرار بگیرند و فرایند سرقت و قاچاق نفت سوریه به عراق مختل شود.

العالم - سوریه

«صادق عبدالله» کارشناس مسائل امنیتی در عراق خبر داد سرقت نفت سوریه و قاچاق آن به عراق توسط نیروهای آمریکایی به مدت ۸ هفته است که متوقف شده است.

صادق عبدالله، امروز (یکشنبه)، به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیروهای آمریکایی که چند میدان نفتی سوریه را با کمک متحدانشان تحت کنترل دارند، ماهانه ۳ تا ۴ محموله به ارزش ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار سرقت می‌کردند که از این پول برای تأمین مالی عملیات نیروهای آمریکایی و متحدانشان استفاده می‌شد.

نیروهای آمریکایی مناطق نفت‌خیز شرق و شمال شرق سوریه را تحت اشغال دارند و با کمک شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) محموله‌های نفتی را به پایگاه‌های خود در عراق قاچاق می‌کردند.

صادق عبدالله در ادامه اضافه کرد گروهای مقاومت به علت حملات مکرر به پایگاه‌های آمریکا، روند سرقت نفت خام سوریه را طی ۸ هفته گذشته فلج کرده‌اند و اکنون این نیروها به دلایل امنیتی قادر به خروج از پایگاه‌هایشان نیستند چراکه در وضعیت جنگی قرار دارند.

عبدالله در پایان همچنین اشاره کرد آن دسته از مردم سوریه که در اطراف پایگاه‌های آمریکا سکونت دارند به علت حمایت آمریکا از اسرائیل در کشتار مردم غزه به‌شدت خشمگین هستند.
به گزارش فارس، مقاومت عراق همزمان با آغاز حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه ده‌ها بار پایگاه‌های آمریکا را در عراق و سوریه هدف حمله راکتی و پهپادی قرار داده است. مقاومت عراق، آمریکا را مسئول حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزات علیه غزه، مواضع آمریکا را مورد حمله قرار خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها