گزارش العالم از سفر امیر عبداللهیان به ژنو برای دفاع از حقوق فلسطینیان

چهارشنبه 22 آذر 1402 - 11:39

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ژنو با نبیل عمار، همتای تونسی خود دیدار و در باره اوضاع فاجعه بار فلسطین، مسایل جهان اسلام و موضوعات دوجانبه گفت وگو کرد.

العالم - ایران

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم،‌ امیر عبداللهیان به منظور شرکت در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان 2023 – که هر 4 سال یک بار برگزار می شود – به ژنو سوئیس سفر کرده است.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست با همتایان خود دیدار و درباره مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی با آنها گفتگو خواهد کرد.

امیر عبداللهیان در حاشیه نشست مجمع جهانی پناهندگان، در جلسه بررسی اوضاع فاجعه بار فلسطین شرکت کرد.
وزیر امور خارجه که دیروز (سه شنبه)‌به ژنو سفر کرده است، به دعوت سفیر فلسطین در سازمان ملل در نشست عالی رتبه وزرای کشورهای جهان با عنوان «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی» شرکت کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست عالیرتبه با موضوع "وضعیت حقوق بشر در سزمینهای اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه بین المللی" با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی و دیپلماتهای ارشد شرکت کرد.

وزرای خارجه و برخی دیپلماتهای ارشد شرکت کننده در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص بحران جاری فلسطین و راههای پایان دادن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم در غزه و کرانه غربی پرداختند.

امیرعبداللهیان در این نشست طی سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌های کشورمان در خصوص وضعیت بحران فلسطین و شرایط نگران کننده انسانی غزه و کرانه غربی در نتیجه تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان اقدامات دو ماهه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را بدون تردید از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کُشی دانست.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر روز سه شنبه (دیروز/ ۲۱ آذر ماه) به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در رأس هیأتی وارد ژنو شد.

دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان امروز (چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳ دسامبر) به مدت سه روز با مشارکت کشورهای عضو به میزبانی دولت سوئیس و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها