گزارش العالم؛ غزه، محور مناقشات نشست حقوق بشر در ژنو+فیلم

چهارشنبه 22 آذر 1402 - 14:51

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری ایران در نشست وزاری خارجه درباره تحولات غزه و فلسطین، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر، بر ضرورت پایان هر چه سریع تر حملات رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرد.

العالم - ایران

بنابر گزارش خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم در ژنو،‌ نشست وزاری امور خارجه با موضوع وضعیت حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین و اعلامیه جهانی حقوق بشر، در حاشیه اجلاس حقوق بشر در ژنو به منظور همسوسازی تلاش های بین المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه، برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست ارائه راه حل هایی برای پایان دادن به جنگ و توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در این نشست گفت: مایه تأسف است که در سالگرد هفتاد و پنج سالگی تصویب اعلامیه حقوق بشر و در حالی که این مناسبت در ژنو، مقر اروپایی سازمان ملل جشن گرفته شده است، شاهد نسل کشی در فلسطین هستیم و بدتر از آن، این است که آمریکا، که خود میزبان مقر سازمان ملل در نیویورک است به طور یک طرفه طرح قطعنامه توقف جنگ و کشتار زنان و کودکان غزه را وتو می کند. این نشان می‌دهد آمریکا هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان و بشر و کودکان قائل نیست و امیدوار هستیم در نتیجه تلاش ها و رایزنی ها، هر چه زودتر شاهد توقف کشتار غیرنظامیان در غزه باشیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: وزرا و همه شرکت کنندگان در این نشست درباره ضرورت توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و نسل کشی این رژیم و بازگشایی گذرگاه رفح و رساندن کمک های بشردوستانه به سراسر غزه و توقف کوچ اجباری مردم از این منطقه اتفاق نظر دارند.

این گفتگوها اهمیت از این جهت حایز اهمیت است که درصدد است مواضع بین المللی واحدی را برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پذیرش آتش بس و پایان دادن به تهدید امنیت و ثبات منطقه و جهان شکل دهد. اقدامات رژیم صهیونیستی مصداق بارز نقض قوانین بین المللی است و جامعه بین الملل نباید چنین چیزی را بپذیرد.

از این جهت غیر ممکن است که نشست حقوق بشر در ژنو برگزار شود و اوضاع غزه و مکانیسم های توقف تجاوزات رژیم اشغالگر و جلوگیری از کوچ اجباری شهروندان غزه، محور گفتگو نباشد.

پربیننده ترین خبرها