تبادل آتش و وقوع حادثه امنیتی برای 2 شناور در تنگه «باب المندب»

 تبادل آتش و وقوع حادثه امنیتی برای 2 شناور در تنگه «باب المندب»
چهارشنبه 22 آذر 1402 - 13:55

شرکت امنیت دریایی انگلیسی امبری (Ambrey) روز چهارشنبه خبر داد که قایق‌های تندرو حامل افراد مسلح به دو شناور که در حال عبور از آب‌های نزدیک یمن بودند، نزدیک شده و تیراندازی کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش،‌ اداره عملیات تجاری دریایی انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وقوع حادثه در نزدیکی باب‌المندب در دریای سرخ و غرب بندر «الحدیده» دریافت کرده و به کشتی‌ها توصیه کرد جوانب احتیاط را رعایت کنند.

شرکت امنیت دریایی انگلیس خبر داد که قایق‌های تندرو حامل افراد مسلح به دو شناور که در حال عبور از نزدیکی ساحل الحدیده بود، نزدیک شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل شرکت امنیت دریایی "امبری" نوشت که این حادثه در ۱۰۰ کیلومتری سواحل بندر حدیده یمن رخ داد و در جریان آن یکی از تانکرهای حامل مواد شیمیایی با پرچم جزایر مارشال "تبادل آتش" با یک قایق تندور را گزارش کرد. بر اساس این گزارش، این قایق به تانکر نزدیک شد و در ۳۰۰ متری آن آتش گشود.

رویترز خاطرنشان کرده که "نیروی دریایی یمن" از این شناور خواست تا مسیر خود را تغییر دهند، اما یکی از ناوهای "ائتلاف" به تانکر توصیه کرد تا مسیر خود را ادامه دهد.

اندکی پس از این واقعه، قایق تندروی مذکور به یک کشتی فله بر که با پرچم مالت تردد می کرد، نزدیک شد. امبری اطلاعات بیشتری از این رخداد را منتشر نکرده است.

دقایقی پیش نیز یک مقام ناشناس آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی به خطا رفتن حمله موشکی امروز به یک نفتکش در نزدیکی تنگه باب المندب شده بود.

این مقام آمریکایی که آسوشیتدپرس نام وی را فاش نساخت ادعا کرد که دو موشک شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی ‌های یمن به هدف اصابت نکرده و یک ناو آمریکایی نیز یک پهپاد احتمالاً متعلق به حوثی‌ها را در جریان این وقایع سرنگون کرده است.

پربیننده ترین خبرها