رسانه صهیونیست: اسرائیل می‌خواهد پس از جنگ در غزه بماند

رسانه صهیونیست: اسرائیل می‌خواهد پس از جنگ در غزه بماند
پنج‌شنبه 23 آذر 1402 - 15:12

یک رسانه عبری زبان از ابلاغ تصمیم رژیم صهیونیستی برای ماندن در نوار غزه به دولت آمریکا درصورت تحقق توهم صهیونیست‌ها برای «نابودی حماس» پرده برداشت.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از پایان جنگ در نوار غزه، حضور نظامی خود را در شمال این باریکه حفظ کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد: مقامات اسرائیل قصد خود را برای حفظ حضور نظامی گسترده در مناطق شمالی نوار غزه را به آمریکا اعلام کرده‌اند.

این رسانه نوشت: این تصمیم به این معناست که بازگشت نزدیک به یک میلیون فلسطینی که از مناطق شمالی غزه به دلیل درگیری آواره شده‌اند، فوری نخواهد بود.

یدیعوت همچنین گزارش داد: این نظارت اسرائیل روند تدریجی را برای جلوگیری از هرگونه نفوذ احتمالی نیروهای حماس در میان آواره‌هایی که به منطقه باز می‌گردند را تضمین خواهد کرد.

طبق گزارش این روزنامه، مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند که ارتش این رژیم باید به به حضور سربازان مستقر در مناطق کلیدی مانند بیت حانون و شهر غزه ادامه دهد.

یدیعوت همچنین نوشت: «علی‌رغم اتخاذ این تصمیم اما مقامات اسرائیل بار دیگر تاکید کرده‌اند که نیت آنها شامل الحاق یا شهرک‌سازی مجدد در نوار غزه نیست».

مقامات تل‌آویو و در راس آنها نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم اشغالگر درحالی توهم «نابودی حماس» و «پساجنگ» در غزه را تکرار می‌کنند که با گذشت ۶۹ روز از تجاوزات و جنایات مختلف موفق به دستیابی به اهدافشان در غزه و شکست مقاومت نشده و حتی متحمل خسارت ها و تلفات های سنگینی نیز شده‌اند.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات منجر به آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۶۰۸ تن رسیده است.

این وزارتخانه همچنین از افزایش شمار مجروحان به بیش از ۵۰ هزار تن خبر داد.

پربیننده ترین خبرها