سناتور آمریکایی خواستار توضیح «متا» درباره سانسور مطالب مرتبط با فلسطین شد

سناتور آمریکایی خواستار توضیح «متا» درباره سانسور مطالب مرتبط با فلسطین شد
شنبه 25 آذر 1402 - 10:36

نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به رئیس شرکت «متا» از او خواسته درباره دلیل سانسور مطالب کاربران در حمایت از فلسطین توضیح دهد.

العالم - آمریکا

الیزابت وارن، نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به مارک زاکربرگ، رئیس شرکت فناوری آمریکایی متا از او خواسته درباره دلیل سانسور مطالب حامی فلسطین توضیح دهد.

الیزابت وارن در این نامه به بیانیه‌ای که بیش از ۹۰ نفر از سازمان‌های حامی حقوق بشر و حقوق مدنی آن را امضا کرده‌اند استناد کرده و علاوه بر آن، به فهرستی از گزارش‌های رسانه‌‌ای درباره سیاست سانسور در متا در خصوص مطالب مرتبط با فلسطین نیز اشاره کرده است.

او در این نامه که برای اولین بار پایگاه اینترسپت آن را منتشر کرد نوشته است: «در بحبوحه ارتکاب حملات تروریستی وحشتناک از سوی حماس، وقوع یک فاجعه انسانی از جمله مرگ هزاران غیرنظامی در غزه و کشتار ده‌ها روزنامه‌نگار این مسئله بیشتر از هر زمان دیگر اهمیت دارد که پلتفورم‌های فضای مجازی مطالب حقیقی و قانونی را سانسور نکنند چرا که مردم در سراسر دنیا برای به اشتراک گذاشتن و یافتن اطلاعات درباره تحولات در منطقه به فضاهای اینترنتی روی می‌آورند.»

صدها نفر از کاربران پیش از این گزارش داده‌اند که اینستاگرام مطالب مربوط به فلسطین را بدون ارائه هیچ توضیح یا دلیل حذف کرده و حساب‌های کاربری برخی از کاربران هم تعلیق شده است.

شرکت متا پیش از این وقوع چنین حوادثی را به نقص فنی مرتبط کرده بود اما روزنامه گاردین در سال ۲۰۲۱ گزارش داد که تحقیقات نشان می‌دهند که اینستاگرام با سانسور مطالب کاربران در حمایت از فلسطین حقوق انسانی مردم این منطقه را نقض کرده است.

پربیننده ترین خبرها