تحلیلگر سیاسی مطرح کرد:

پشت پرده سفر منطقه‌ای مشاور امنیت ملی‌ آمریکا

شنبه 25 آذر 1402 - 12:05

یک تحلیلگر سیاسی با اشاره به سفرهای اخیر مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به منطقه، اظهار داشت که ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی باعث شده که منطقه از دست آمریکا خارج شود و اینک واشنگتن تلاش می‌کند برای مواجهه با روسیه و چین، کنترل منطقه را در دست بگیرد.

العالم- فلسطین اشغالی

" محسن صالح" تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مقاومت و شهدای غزه افکار عمومی جهان و حتی ساختار کلی دولت آمریکا را تحت تاثیر گذاشته، به نحوی که دانشگاه‌ها و همچنین ارتش آمریکا، سازمان‌های اطلاعاتی و وزارت خارجه در آمریکا اعتراضاتی را درباره جنگ غزه مطرح کرده‌اند.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی دولت آمریکا نه تنها مسالمت‌جو نیست بلکه در مواردی، بدتر از "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه است.. با این حال، سالیوان با ژست صلح‌طلبی وارد میدان شده است تا مشکل بین بایدن و نتانیاهو را حل و فصل کند.

به گفته این تحلیلگر، سالیوان در این سفر می‌خواهد به معنای واقعی بگوید:‌ ما شریک هستیم و می‌توانیم تاثیرگذار باشیم.. موضوع تامین سلاح یا غیره بایستی در گرو شروطی باشد از جمله موضوعات فردایِ غزه، تشکیلات خودگردان فلسطین، غیرنظامیان، کرانه باخیری، جنوب لبنان و دیگر مناطق پرتنش.

محسن صالح در ادامه خاطرنشان کرد که دولت آمریکا در مواجهه با مواضع بین‌المللی و مردمی علیه جنایات ضد انسانی در باریکه غزه قرار گرفته است لذا، بایدن مجبور شد که دم از اخلاقیات بزند.

او با تأکید بر اینکه آمریکا به اسرائیل به چشم یکی از ابزارهای خود در منطقه نگاه می‌کند، متذکر شد: آمریکا اسرائیل را تسلیح و تامین می‌کند و از وضعیت حاکم بر این رژیم آگاه است و از آنجا که اسرائیل امنیت منطقه را بر هم ریخته و کورکورانه غیرنظامیان را بمباران می‌کند آمریکا وارد میدان شده است.

این تحلیلگر سیاسی افزود: آمریکا در منطقه منافعی بزرگ‌تر از اسرائیل دارد و برای اینکه بتواند با روسیه و چین مقابله کند باید دوباره اوضاع منطقه را در دست بگیرد.

پربیننده ترین خبرها