رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از ساکنان غزه را آواره کرده است

شنبه 25 آذر 1402 - 16:51

رژیم اشغالگر برای شصت و یکمین روز متوالی،به تجاوز بی‌وقفه و محاصره فراگیر نوار غزه در شرایطی ادامه می‌دهد که آمار شهدا به حدود ۱۹ هزار نفر رسیده و بیش از ۵۱ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

العالم- فلسطین اشغالی

جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان بی‌دفاع ساکن نوار غزه، که از همه امکانات زندگی از آب و برق گرفته تا اینترنت محروم شده‌اند، ادامه دارد؛ جنایاتی که این رژیم آن را در چارچوب اجرای هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده نشل‌کشی در این باریکه مرتکب می‌شود.

رژیم صیهونیستی در آخرین جنایت از این نوع، از مهمات بحث‌برانگیز فسفر سفید که ایالات متحده به آن داده است در حملات علیه مناطق "الشجاعیه" و "الدرج" و "التفاح" در شهر غزه استفاده کرده است.

آمار شهدا و زخمی‌های حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های مسکونی در "جبالیا" در شمال نوار غزه و اردوگاه "النصیرات" در مرکز باریکه ده‌ها نفر اعلام شده است همچنین در حملات به منازلی در منطقه‌ای در شمال نوار غزه، ۲۰ نفر شهید و یا مجروح شدند.

شرق خان‌یونس نیز از حملات رژیم صهیونیستی در امان نمانده است.

بیمارستان‌ها نیز جزو اهداف حملات جنگی رژیم اشغالگر هستند. گزارش‌ها حاکی از تخریب بخش جنوبی بیمارستان "کمال عدوان" است و ۱۲ کودک بیمار در انکوباتورهای این بیمارستان بدون آب و غذا گرفتار شده‌اند.

در همین حال، برنامه جهانی غذا اعلام کرده که حملات رژیم اشغالگر در غزه باعث شده که توزیع کمک‌ها تقریبا غیرممکن شود و زندگی تیم‌های امدادرسانی در معرض خطر قرار بگیرد و وضعیت بحرانی برای سلامت جانی ۲ میلیون جمعیت این باریکه، که به کمک‌های غذایی وابسته‌اند، ایجاد شود.

از سوی دیگر، ارزیابی‌های سازمان ملل حاکی از آن است که حدود ۴ هزار ساختمان در نوار غزه به صورت کلی یا جزئی تخریب شده‌اند، و نزدیک به یک میلیون و نهصد هزار نفر، یعنی معادل ۸۵ درصد ساکنان نوار غزه از خانه‌های‌شان آواره شوند.

پربیننده ترین خبرها