آمار تکان‌دهنده تعداد بی‌خانمان‌ها در انگلیس در آستانه کریسمس

آمار تکان‌دهنده تعداد بی‌خانمان‌ها در انگلیس در آستانه کریسمس
شنبه 25 آذر 1402 - 17:13

بزرگترین خیریه بی‌خانمان‌ها در انگلیس با انتشار آماری تکان‌دهنده در آستانه کریسمس اعلام کرد که ۳۰۰ هزار نفر در بحبوحه اوضاع بغرنج اقتصادی در این کشور مجبورند که در خیابان‌ها چادر بزنند و شب‌های سرد زمستانی را در چنین وضعی سپری کنند.

العالم - اروپا

موسسه شلتر (به معنای سرپناه) در تازه‌ترین گزارشی که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد که آمار بی‌خانمان‌ها در کریسمس امسال ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بر اساس گزارش این موسسه، ۳۰۹ هزار و ۵۵۰ نفر در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده و بیشتر آن‌ها در چادر و خوابگاه سکونت داشته‌اند.

این درحالیست که طبق آمار سال گذشته، ۲۷۱ هزار و ۴۲۱ نفر بی‌خانمان بوده‌اند و از این حیث امسال ۳۸ هزار و ۱۲۹ نفر به صف بی‌خانمان‌ها اضافه شده‌اند.

«پولی نیت» مدیرعامل شلتر در این باره گفت: «بی‌خانمانی در فهرست کریسمس هیچ‌کس نیست، اما ۳۰۹ هزار نفر ایام پایانی امسال را در خوابگاه سپری می‌کنند.» وی وضعیت مسکن در انگلیس را اضطراری توصیف و تصریح کرد که فقدان سرمایه‌گذاری دولت در این بخش سبب شده تا «مردم نتوانند از عهده پرداخت اجاره‌های سرسام آور برآیند و تعداد بی‌خانمان‌ها رو به افزایش است.»

شلتر می‌گوید که این گزارش را بر اساس آمارهای رسمی دولت، داده‌های خیریه «هوملس لینک» و پاسخ شوراهای شهر جمع‌آوری کرده است. این موسسه یافته‌های خود را تصویری از تعداد افرادی که هر شب در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده‌اند توصیف اما تصریح کرد که ارقام واقعی ممکن است به دلیل «بی‌خانمان‌های پنهان» بیشتر باشد.

سال ۲۰۲۳ میلادی در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که بر اساس آمارها، قشر قابل توجهی از مردم انگلیس به دلیل شرایط بغرنج اقتصادی، جهش افسارگسیخته قیمت‌ها و بحران هزینه‌های زندگی، روزگار سختی را سپری می‌کنند.

نتایج تحقیقات موسسه یوگاو نشان می‌دهد که از هر سه خانواده‌ انگلیسی که دارای فرزند هستند، یکی توانایی پرداخت مخارج کریسمس را ندارد. بر اساس این تحقیقات که از ۲ هزار خانوار بریتانیایی صورت گرفته است حدود هشت درصد از مردم به کارت‌های اعتباری و دریافت وام بانکی برای تامین مخارج کریسمس دل‌خوش کرده‌اند و این درحالیست که نرخ بهره پایه در انگلیس به بالاترین حد طی ۲ دهه گذشته رسیده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس نظر سنجی موسسه یوگاو، از هر چهار انگلیسی یکی نسبت به تامین هزینه‌های کریسمس نگران است و حدود ۲ درصد از پاسخ دهندگان - معادل یک میلیون نفر - هم گفته‌اند که به دلیل مخارج بالا ممکن است کریسمس را جشن نگیرند.

واقعیت این است که اقتصاد انگلیس در بدترین وضعیت نیم قرن گذشته قرار دارد و نخست وزیر این کشور هم در تحقق وعده‌ای که ابتدای امسال درباره کاهش قیمت‌ها و تورم مطرح کرد ناکام مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها