گزارش العالم از تظاهرات گسترده در ژنو در حمایت از غزه + ویدئو

يکشنبه 26 آذر 1402 - 19:52

هزاران نفر در ژنو با برگزاری تظاهرات سیاست تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی و فرار مسئولان این رژیم از مجازات را محکوم کردند.

العالم فلسطین

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و چفیه و پارچه نوشته‌ها و سر دادن شعارهایی، همبستگی خود را با غزه و فلسطین اعلام کردند؛ خیابان‌های ژنو شاهد تظاهرات هزاران نفر برای پایان دادن به قتل عام مردم غزه توسط صهیونیست ها بود.

برگزارکنندگان اقدامات رژیم اشغالگر و حامیان آن علیه فلسطینیان را نکبت دوم نامیدند که از نظر چارچوب آن را بدتر از نکبت سال 1948 دانستند.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: "باید آتش‌بس فوری برقرار شود. ما هر روز تصاویری از کشته شدن مردان، زنان و کودکان توسط اسرائیل می‌بینیم. آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد جنگ نیست، نسل‌کشی است."

یکی دیگر از تظاهرکنندگان به العالم اظهار داشت: "من از کودکی درباره اشغال سرزمین فلسطین مطالبی می شنوم. این اشغالگری باید پایان یابد، اما شرم آور است که دولت های ما از این رژیم جنایتکار حمایت می کنند."

تظاهرکنندگان از دولت‌های اروپایی و به‌ویژه سوئیس خواستند به همکاری نظامی با رژیم صهیونیستی پایان دهند.

یک تظاهرکننده دیگر در گفتگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: "این یک توهم است که از "اسرائیل" بخواهیم جنایات خود را متوقف کند، زیرا رژیم آپارتاید است، اما ما در سوئیس باید برای پایان همکاری نظامی و مالی سوئیس با «اسرائیل»، کشور خود را تحت فشار قرار دهیم .

برخی سازمان‌های فعال و کمپین‌های بین‌المللی تحریم اسرائیل در سوئیس به موازات جنبش‌های مردمی، به فعالیت‌های آگاه‌سازی خود برای فعال کردن تحریم محصولات شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها