عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با هفتادوسومین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری

لحظه به لحظه با هفتادوسومین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری
دوشنبه 27 آذر 1402 - 07:40

هفتاد و سومین روز حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غز و کرانه باختری فلسطین در حالی امروز (دوشنبه) آغاز شده است که این رژیم به دنبال تداوم ارتکاب جنایات جنگی خود شب گذشته بیمارستان کودکان ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف حملات توپخانه ای قرار داد و شمار دیگری از فلسطینیان را شهید و زخمی کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی
بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی شب گذشته در ادامه نقض قوانین بین المللی با حمله توپخانه ای به بیمارستان کودکان ناصر در خان یونس یک زن را شهید و تعدادی دیگری از فلسطینیان را زخمی کرد.

در همین زمینه اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت: آنچه دشمن صهیونیستی انجام داد، بخشی از سناریویی است که در شمال غره با حمله به بیمارستان شفا آغاز کرد. هدف قرار دادن بیمارستان ناصر بخشی از سیاست دشمن برای نابودی سیستم بهداشت نوار غزه است.

علاوه برکشتار فلسطینیان و بمباران منازل،‌ مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها،‌ به گفته هرتزی هلیوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، نظامیان اسرائیلی از آغاز جنگ در غزه نزدیک به ۱۰۰۰ فلسطینی را در این منطقه بازداشت کرده اند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از هفتاد و سومین روز حملات به غزه:

22:59 | حمله موشکی از سوریه به جولان اشغالی

شبکه الجزیره به نقل از رادیو ارتش اشغالگر اعلام کرد که چند موشک از سوریه به جولان اشغالی شلیک شد.

22:11 | طاهر النونو، مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس:

هیچ گفتگو و مذاکره ای در مورد توافقی جدید برای مبادله اسرا با «اسرائیل» وجود ندارد و سخنان کربی در این زمینه فریبی بیش نیست.

اظهارات جان کربی در مورد مبادله اسرا، تلاشی برای فرونشاندن خشم خانواده‌های اسرای اسرائیلی است.

دولت آمریکا آخرین کسی است که در مورد اجتناب از کشتار غیرنظامیان در غزه صحبت می کند زیرا آنها در تهیه سلاح و بمب برای «اسرائیل» مشارکت دارند.

آمریکایی‌ها متوجه شده اند که نابودی حماس یک هدف غیرممکن است و متقاعد شده‌اند که جنگ «اسرائیل» نتوانسته است به اهداف خود دست یابد.

این رژیم اشغالگر از بین خواهد رفت و زیر ضربات مقاومت از غزه عقب نشینی خواهد کرد.

22:04 | حزب الله خطاب به اسرائیل: غیرنظامیان را هدف قرار دهید، مقابله به مثل می‌کنیم

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که حمله راکتی به منطقه اشغالی الخالصه(کریات شمونه) در واکنش به حملات دشمن به مراسم تشییع پیکر یکی از شهدا در عیتا الشعب صورت گرفت.

حزب الله تاکید کرد: هرگونه حمله به غیرنظامیان با عمل مقابله به مثل حزب الله روبرو خواهدشد.

21:54 | تصاویری از حملات حزب الله به مواضع ارتش صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی

لبنان

21:47 | حمله راکتی به شمال فلسطین اشغالی

منابع خبری از فعال شدن آژیر هشدار در کریات شمونه و مناطقی پراکنده در الجلیل اعلی در شمال فلسطین اشغالی و حمله راکتی از جنوب لبنان به این مناطق خبر دادند.

21:17 | پیام اسرای اسرائیلی در غزه به کابینه نتانیاهو

گردانهای قسام ویدئویی از پیام اسرای اسرائیلی در غزه خطاب به کابینه رژیم اشغالگر منتشر کرد.

در این ویدئو یکی از اسرا می گوید: من به همراه شماری دیگر از اسرای سالخورده در این مکان هستیم.

وی می گوید: ما در تاسیس ارتش اسرائیل نقش داشتیم. نمی دانم چرا اینجا رها شده ایم. ما نمی خواهیم قربانی حملات هوایی اسرائیل باشیم.

این اسیر نظامی اسرائیلی خطاب به نتانیاهو گفت: ما را بدون هیچ پیش شرطی آزاد کن.

20:58 | رسانه‌های اسرائیلی:

اسرائیل تا این لحظه از تحقق هدف نابودی حماس بسیار دور است.

20:43 | دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه:

ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ تاکنون مرتکب 1680 جنایت و کشتار شده است.

همچنان 7000 مفقود در زیر آوار هستند که 70 درصد از آنها زنان و کودکان هستند.

رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ 312 مسجد را به طور کلی و یا جزئی منهدم کرد و 3 کلیسا را هدف قرار داد.

18:41 آثار ویرانی در مدرسه الصبره پس از بمباران صهیونیست‌ها

و

توپخانه ارتش اشغالگر مدرسه الصبره در غرب غزه را که صدها آواره به آن پناه آورده‌اند، بمباران کرد.

18:36 | آمار شهدای غزه به 19 هزار و 453 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که آمار قربانیان حملات جنایتکارانه ارتش اشغالگر علیه غزه به 19453 شهید و 52286 مجروح افزایش یافت.

18:10 | ارتش اشغالگر:

از ابتدای عملیات زمینی در غزه 704 نظامی اسرائیلی مجروح شدند که وضعیت 160 نفر از آنها وخیم است.

18:06 | انهدام سکوهای گنبد آهنین در یک شهرک رژیم صهیونیستی

جنبش حزب الله خبر داد که در راستای حمایت از مردم غزه، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی، دو سکوی سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را در شمال شهرک «کابری»، هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

17:58 | 151 شهید و 313 مجروح در ساعات گذشته در باریکه غزه

وزارت بهداشت غزه: بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته در باریکه غزه و بویژه در جبالیا، 151 نفر شهید و 313 نفر مجروح شدند.

17:28 | رسانه‌های اسرائیلی:

نمی‌توان «حوثی‌ها» را دست‌کم گرفت، آنها یک تهدید مهم هستند

17:23 | شهروندی از غزه: اگر خانه را بر سرم ویران کنند، از خانه‌ام خارج نمی‌شومن

یک شهروند سالخورده فلسطینی از غزه گفت: این سرزمین من، وطن من و خانه من است. پدرم و پدربزرگم اینجا زندگی کردند. من اینجا زندگی می‌کنم و فرزندانم نیز اینجا زندگی خواهند کرد. من متولد دهه 40 هستم. و اینجا پایدار و استوار هستم. من جنگهای سال 48 و 56 و 67 را به یاد دارم. این جنگ فعلی وحشیانه ترین جنگی است که تابحال دیدم.

وی افزود: اگر تانک دشمن وارد خانه ام شود. اگر خانه را بر سرم ویران کنند. از خانه‌ام خارج نمی‌شوم. انشاالله که با شهادت از دنیا خواهم رفت؛ اما هیچ‌گاه خانه و وطنم را ترک نخواهم کرد.

17:16 گردان‌های قسام:

مبارزان قسام کامیون حامل تعداد زیادی از نظامیان صهیونیست را در بیت لاهیا با راکت‌های TBG هدف قرار دادند؛ سپس با آنها درگیر شدند.

در این عملیات تمام نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شدند.

15:58 | حمله راکتی قسام به کامیون حامل نظامیان اشغالگر

مبارزان قسام یک کامیون حامل نظامیان صهیونیست را با راکت‌های ضدنفر در شرق خانیونس هدف قرار دادند.

15:54 | دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه:

اسرائیل بازداشت‌شدگان را در مکان‌هایی مانند قفس مرغ در فضای باز بدون آب و غذا برای مدت طولانی تحت بازداشت قرار می‌دهد.

اسرائیل بازداشت‌شدگانی از غزه را در اردوگاه سدیه تیمان در شرایطی بسیار سخت و بی‌رحمانه نگهداری کرد.

خواهان تحقیق بین‌المللی فوری در اقدام اسرائیل در قتل غیرنظامیان فلسطینی پس از بازداشت آنها از داخل باریکه غزه هستیم.

15:49 | تصاویری از حملات خمپاره‌ای گروهان‌های قدس به نظامیان صهیونیست در خانیونس

وی

15:12 | وداع یک فلسطینی با دختر بچه شهیدش در غزه

15:11 | منابع محلی : نوجوان 15 ساله فلسطینی که در جریان یورش اشغالگران به اردوگاه الفارعه در کرانه باختری ، به ضرب گلوله آنان زخمی شده بود، به بیمارستان منتقل شد.

15:09 | وزارت داخلی و امنیت ملی : در طول سه روز گذشته ، نیروهای دفاع شهری توانسته اند همه شهدای حملات جنگنده های اسرائیلی را از زیر آوارهای منزل خانواده شجاده در محله البرازیل بیرون بیاورند.

15:07 | تخریب منزل احمد زین الدین در منطقه ای بین عقربا و مجدل بنی فاضل در جنوب نابلس در کرانه باختری از سوی نظامیان اشغالگرنو

15:05 | اقامه نماز بر پیکرهای شهدای خانواده القشطان که در حمله شب گذشته اشغالگران به منزل آنان شهید شدند.

15:04 | منیر البرش ، مدیر کل وزارت بهداشت در غزه از شهادت تعدادی از کودکان و افراد نزدیکش در کشتار جبالیا در شب گذشته خبر داد.

15:01 | نیروهای مقاومت اسلامی با سلاح های مناسب ، تجمع نظامیان صهیونیست و خودروهای آنان را در اطراف پایگاه الحمراء هدف قرار دادند.

15:01 | آغاز تشییع پیکرهای اردوگاه الفارعه از مقابل بیمارستان الترکی در طوباس کرانه باختری فلسطین

مش

14:58 | در حمله جنگنده های اسرائیلی به شهرک المغراقه در جنوب شهر غزه ، دو نفر شهید شدند.

14:34 | لحظه انفجار بمب در نزدیکی خودروهای اشغالگران در اردوگاه الفارعه در کرانه باختری فلسطین

بمب

13:26 | منابع فلسطینی : نظامیان رژیم اشغالگر به طور مستمر به ورودی مرکز درمانی - بهداشتی الشفاء در شهر غزه تیراندازی می کنند.

13:04 | منیر البرش مدیر کل بهداشت غزه : تا این لحظه ، در بمباران منازل البرش و علوان در جبالیا از سوی جنگنده های رژیم اشغالگر ، 50 نفر شهید شده اند.

13:04 | حمله شهرک نشینان صهیونیست به مناطق «مغایر الدیر » در شرق رام الله و به آتش کشیدن زمین های کشاورزی فلسطینیان

13:03 | شنیده شدن آژیرهای خطر در شهرک یعرا در شمال فلسطین اشغالی

13:02 | در بمباران ساختمان مرکز جراحی تخصصی در بیمارستان الشفاء در غزه ، شماری از فلسطینیان شهید شدند.

13:01 | رسانه های رژیم اشغالگر : بدون کمک امریکایی ها که بدون عوض نخواهد بود ، نخواهیم توانست اسرا را بازگردانیم و به جنگ ادامه دهیم .

13:00 | مرکز بهداشتی - اجتماعی العوده : نیروهای اشغالگر دکتر احمد مهنا رئیس بیمارستان العوده را در شمال غزه بازداشت کردند.

12:59 | منابع محلی: «نیروهای اشغالگر به یک مرد جوان معلول ذهنی فلسطینی در جمائین در جنوب نابلس کرانه باختری حمله کردند».[,hk

12:39 | پیام پدر اسیر «تامر مرعی» از روی ویرانه‌های منزلش با زیرنویس فارسی

\یام

پدر تامر مرعی، اسیری که رژیم صهیونیستی خانه‌اش را ویران کرده است، پیامی برای این رژیم با این مضمون فرستاد: در خاک جنین می‌ماند و این خاکی است که در آن رشد یافته و برای همیشه خاک فلسطین خواهد ماند.

12:03 | دفتر رسانه ای دولتی در غزه : از زمان شروع حمله رژیم اسراُیل به باریکه غزه ، 95 خبرنگار شهید شده اند.

12:02 | شمار تلفات نظامیان رژیم اشغالگر از زمان شروع تجاوز به غزه به 458 نفر رسید. 126 نفر از این نظامیان در جنگ زمینی در غزه کشته شده اند.

12:00 | نظامیان صهیونیست احمد صقر عنام جوان فلسطینی را بعد از یورش به منزلش در شهرک عقابا در شمال شهر طوباس بازداشت کردند.

11:59 | ادامه یورش نظامیان اشغالگر به شهرک عقابا در شمال شهر طوباس در کرانه باختری فلسطین

طو

11:57 | رسانه های عبری زبان تصاویر افسران و سربازانی که ارتش رژیم اشغالگر صبح امروز به کشته شدن آنان در درگیری های غزه اعتراف کرد، منتشر کرد. این نظامیان در یگان های دودوان و یهلوم خدمت می کردند.

11:36 | شهادت یک خبرنگار زن فلسطینی به همراه خانواده اش در غزه



«حنین علی القشطان» خبرنگار فلسطینی به همراه برخی از اعضای خانواده اش در حملات رژیم اسرائیل به اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه به شهادت رسید.

11:26 | تصاویری از ویرانی های منزلی واقع در اردوگاه عایده در بیت لحم کرانه باختری فلسطین که نظامیان اشغالگر به آن یورش برده اند.

بیت

11:23 | در حال حاضر ، درگیری های شدید میان نیروهای مقاومت و نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در محله های الزیتون و الشجاعیه در شرق غزه جریان دارد.

11:20 | بازداشت یک جوان فلسطینی در رام الله

منابع محلی فلسطینی : نیروهای اشغالگر «امیر دوله» جوان فلسطینی را بعد از یورش به منزلش در اردوگاه الأمعری در شهر البیره واقع در رام الله کرانه باختری بازداشت کردند.

11:18 | تصاویر کودکان فلسطینی بر روی آوارهای خرابه های غزه

وید

11:18 | انس الشریف خبرنگار فلسطینی تصاویری را از جنایت شب گذشته رژیم اشغالگر علیه کودکان در جبالیا در غزه بعد از ویران کردن خانه های آنان بر سرشان منتشر کرد.

انس11:17 | رژیم صهیونیستی در حالی از آغاز مذاکرات مبادله اسرا خبر داده است که مقاومت فلسطین تاکید کرده بدون پایان کامل تجاوز به غزه هیچ مذاکره ای انجام نخواهد شد.

11:16 | نظامیان اشغالگر سعید ابوطیر را در منزلش در شهرک ام طوبا در قدس اشغالی بازداشت کردند و لوازم منزلش را به هم ریختند.

11:14 | سازمان دیده بان حقوق بشر : اسرائیل از گرسنه نگاه داشتن غیرنظامیان به عنوان سلاحی در باریکه غزه استفاده می کند، اقدامی که جنایت جنگی محسوب می شود.

11:13 | تیراندازی گروهی از نظامیان صهیونیست به دروازه شویکه در شمال طولکرم در کرانه باختری فلسطین

11:12 | مشارکت کودکان آواره فلسطینی که منازلشان در جنگ غزه ویران شده است ، در فعالیت های شعرخوانی برای وطنشان فلسطین

مش

09:33 | پیام تصویری نوجوان اسیر آزاد شده اسراییلی خطاب به بنیامین نتانیاهو

نو

یک نوجوان اسیر آزاد شده اسرائیلی در پیامی تصویری خطاب به بنیامین نتانیاهو، خواستار اقدام فوری این رژیم برای آزادی پدرش شد.

09:12 | کشته شدن 4 نظامی اسرائیلی دیگر در غزه



ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که 4 نظامی دیگر این رژیم در جنگ با مقاومت فلسطین کشته شدند.

08:54 | حمله هوایی و توپخانه‌ای شدید به خان یونس

ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی خان یونس در جنوب نوار غزه را به طور همزمان هدف حملات سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داده است.

08:02 | تجمع مقابل بندر طنجه در کشور مغرب به نشانه همبستگی با شهدای رسانه و فعالان این عرصه که درحال عمل به رسالت خود در غزه هستند.

08:00 | خارج کردن جسدهای شهدا و مجروحان بعد از حمله به منزل خانواده القطشان در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه

[g

07:58 | تصاویری از ویرانی های بیمارستان ناصر در خان یونس در غزه به دنبال حملات توپخانه ای اشغالگران

07:56 | دعوت از اردنی ها برای تحصن مقابل وزارت کشاورزی اردن در ساعت یک و نیم بعد از ظهر امروز (دوشنبه ) به وقت محلی در اعتراض به صادرات سبزیجات به سرزمین های اشغالی

07:54 | تیراندازی به سمت نیروهای اشغالگر پس از یورش آنان به شهر نابلس در کرانه باختری فلسطین

kh

07:53 | یورش اشغالگران صهیونیست به اردوگاه الدهیشه در بیت لحم واقع در کرانه باختری فلسطین

ni

07:51 | یورش نظامیان صهیونیست به شهرک عبوین در شمال غرب رام الله در کرانه باختری فلسطین

uf

07:49 | یورش نظامیان رژیم اشغالگر به اردوگاه های العزه و عایده در شهر بیت لحم که به درگیری با فلسطینیان منجر شد

d,v

07:47 | شنیده شدن صدای درگیری های شدید بین نیروهای مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه

07:17 |شهادت بیش از ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی و درمانی از آغاز جنگ در غزه

سخنگوی هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی و پزشکی به شهادت رسیدند.

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به کادر پزشکی بیمارستان کمال عدوان هم حمله کردند.

صهیونیست‌ها تاکنون تعداد زیادی پزشک از جمله رئیس بیمارستان شفا را هم به اسارت گرفتند.

07:05 | لحظات اولیه هدف قرار دادن بیمارستان کودکان در خان یونس از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی که به شهادت یک زن و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد.

خان یونس

خبر تکمیل می شود

پربیننده ترین خبرها