رئیس سازمان انرژی اتمی:

کلینیک‌های درمان زخم با استفاده از فن‌آوری پلاسما به ۵۰ کلینک افزایش می یابد

کلینیک‌های درمان زخم با استفاده از فن‌آوری پلاسما به ۵۰ کلینک افزایش می یابد
دوشنبه 27 آذر 1402 - 12:53

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تا سال آینده که پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انرژی اتمی است، تعداد کلینیک های درمان زخم کشور به ۵۰ کلینیک افزایش خواهد یافت.

العالم - ایران

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح نخستین کلینیک درمان زخم کشور با استفاده از فناوری پلاسما، اظهارداشت: امروز در سه شهر ورامین، قم و کرج، کلینیک درمان زخم با استفاده از فناوری پلاسما راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تا سال آینده که پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انرژی اتمی است، تعداد کلینیک های درمان زخم کشور به ۵۰ کلینیک افزایش خواهد یافت و با افتخار این خدمت را به مردم ایران ارائه خواهیم کرد. فناوری پلاسما در بخش مبارزه با سرطان هم گسترش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برنامه داریم که برای مواردی که در عمل قلب نیاز است، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استفاده از آزمایشگاه فناوری پلاسما را عملیاتی کنیم.

تولید ۵۰ نوع رادیودارو در ایران

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ نوع رادیودارو تولید می‌کنیم که هم در تشخیص و هم در درمان کاربرد دارد، افزود: اگر ما ظرفیت صنعتی نداشتیم و چرخه سوخت هسته‌ای که دشمنان و رژیم صهیونیستی به شدت با آن دشمنی می‌کنند را نداشتیم هرگز امکان تولید رادیو داروها را هم نمی‌داشتیم.

وی با بیان اینکه تنها شرکت رادیو داروی ایران که تراز جهانی دارد سال‌هاست که مورد تحریم واقع شده است، ادامه داد: رادیو دارو عمری کمتر از ۱۲ سال در جهان دارد و امروز ایران در صدر شرکت‌های پیشتاز در تولید رادیو داروهاست.

معاون رئیس جمهور بیان داشت: همین شرکت ما که مورد تحریم قرار گرفته است امروز دستاوردهایش ۵۰ رادیو دارو است که در اختیار مردم قرار گرفته و در ۲۱۰ مرکز پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که هم در بخش تشخیصی و هم در بخش درمانی کاربرد دارد. حدود ۱۰ رادیو داروی ما هم در فرایند تست‌های بالینی قرار دارد که انشالله به محض آنکه نتایج آن به ثمر برسد به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

به وعده خود عمل کردیم

وی گفت: ما در هفته پژوهش ۳ رادیو داروی جدید را افتتاح کردیم که آن هم بر اساس وعده سال گذشته ما بوده که گفتیم در رادیو داروهای تشخیصی تلاش ما این است که ضریب دقت خود را افزایش دهیم تا ضایعات در بدن بیشتر برای پزشک مشهود شود تا او هم بتواند جهت درمان با دقت بیشتری تشخیص دهد و بر این اساس، دو رادیو داروی اخیر با همین هدف رونمایی شدند.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: رادیو داروهای درمانی را تعهد کردیم که با اثربخشی بالاتر دنبال کنیم که یکی از سه رادیو دارویی که در همین هفته رونمایی و وارد فاز بالینی شد از همین جنس است که بتواند اثربخشی بالایی داشته باشد تا بتواند با کم کردن رنج و درد بیماران، خیلی زود ضایعه سرطانی بیمار را از بین ببرد و پاکسازی کند.

پربیننده ترین خبرها