نقشه‌راهی که آمریکا برای نتانیاهو ترسیم کرده است!

نقشه‌راهی که آمریکا برای نتانیاهو ترسیم کرده است!
سه شنبه 28 آذر 1402 - 14:10

"علی مراد"  نویسنده و پژوهشگر سیاسی تاکید کرد اختلاف رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم اشغالگر درباره  نحوه ادامه جنگ غزه و نه پایان آن است و سفر وزیر جنگ آمریکا به سرزمین های اشغالی برای تحمیل منافع آمریکا برای اصلاح روش جنگ توسط نتانیاهوست.

العالمفلسطین

وی درگفت‌وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم با اشاره به اینکه سفر آستین وزیر جنگ آمریکا به سرزمین‌های اشغالی در شرایطی صورت گرفت که بایدن دوازدهم ماه جاری در یک سخنرانی برای اولین بار درباره اختلاف دیدگاه ها به ویژه با نتانیاهو صحبت کرد.

مراد افزود: آنچه بایدن چندین هفته تلاش دارد بگوید وبرخی از مقامات آمریکایی از جمله آستین بیان کرده، این است که با نتانیاهو بر سر روش ادامه جنگ و نه ادامه یا پایان آن اختلاف نظر وجود دارد

وی تاکید کرد: آمریکایی ها نمی خواهند تجاوز متوقف شود و مشکل آنها روش ادامه این جنگ است

وی گفت: این بدان معناست که منافع آمریکا هنوز محقق نشده چرا که مستلزم وارد کردن ضربه مهلک به توانمندی های مقاومت نظامی در نوار غزه است تا بتوانند پروژه سیاسی مورد نظر خود را تا پایان این عملیات نظامی تحمیل کنند.

اقدام لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مکمل طرح دو روز گذشته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و همچنین ژنرال ها بود.

وی افزود: دولت بایدن تلاش دارد روش جنگ را برای نتانیاهو اصلاح کند کما اینکه تا حدودی شاهد تعدیل موضع اسرائیل ، تحت فشار آشکارآمریکا بودیم.

وی در پایان گفت: بایدن بر این باور است که این فرصت مناسبی است، زیرا نتانیاهو از 7 اکتبر ضربه خورده است... بایدن اکنون به دلیل ارائه تسلیحات، مشاوره و اطلاعات می خواهد منافع آمریکا را به نتانیاهو تحمیل کند و اکنون زمان مناسبی برای نتانیاهو است تا بن گویر و اسموتریج را کنار گذارده و گانتز و یاییر لاپید را جایگزین کند.

.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها