اعلام آماری از تلفات اوکراینی ها در جنگ از زبان وزیر دفاع روسیه

اعلام آماری از تلفات اوکراینی ها در جنگ از زبان وزیر دفاع روسیه
سه شنبه 28 آذر 1402 - 20:46

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد : از آغاز عملیات نظامی روسيه در اوکراین تخمین زده می‌شود که ۳۸۳ هزار نظامی اوکراینی کشته یا زخمی شده‌اند.

العالم - اروپا

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که از آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین تخمین زده می‌شود که ۳۸۳ هزار نظامی کی‌یف کشته یا زخمی شده‌اند و اوکراین فقط از آغاز ضدحملات علیه نیروهای روسیه در چهارم ژوئن (۱۴ خرداد)، ۱۵۹ هزار نیرو (کشته و زخمی) داشته است.

شویگو افزود : از آغاز درگیری‌ها ، نیروهای مسلح روسیه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ مزدور خارجی، ۱۲۱ هواپیما و ۷۶۶ تانک از جمله ۳۷ تانک غربی لئوپارد اوکراین را از بین برده‌اند.

وی با بیان این که امروز ارتش روسیه آماده رزم‌ترین ارتش جهان است، تاکید کرد نیروهای مسلح روسیه عملیات ویژه را در سال ۲۰۲۴ تا تکمیل وظایف مشخص شده ادامه خواهند داد.

به گفته شویگو، اوکراین تاکنون ۲۰۳ میلیارد دلار از حامیان خارجی خود دریافت کرده که ۳۰ میلیارد بیشتر از تولید ناخالص داخلی آن است و در واقع کشوری ورشکسته است.

در آستانه دو سالگی جنگی که غرب به ویژه آمریکا تاکنون میلیاردها دلار برای تداوم آن تا تحمیل شکست بر مسکو هزینه کرده، وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف خبر داده که تعدادی از سران بلندپایه و شناخته شده غربی از جمله یک رهبر خاص چند بار و از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف ، برگزاری مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها را خواستار شده‌ اند.

مقام‌های ارشد اوکراینی از جمله ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور به تازگی اذعان کرده‌اند که ضدحملات ناموفق ارتش اوکراین باعث کاهش تمایل کشورهای غربی برای ارسال کمک شده است.

پربیننده ترین خبرها