گزارش العالم؛

ائتلاف آمریکایی موضع صنعا در حمایت از فلسطین را تغییر نخواهد داد

چهارشنبه 29 آذر 1402 - 22:44

محافل سیاسی یمن، ائتلاف بین المللی اعلام‌شده توسط آمریکا به بهانه حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ را ائتلافی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی و تشویق آن به ادامه جنایات خود علیه فلسطینیان دانستند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نظر می رسد صنعا نگران تهدید از سوی ائتلاف جدید آمریکایی نیست و به عملیات نظامی خود در حمایت از فلسطین ادامه می دهد و شرط توقف این عملیات را پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرده است.

به گفته مقامات این کشور، این امر موقعیت نظامی آنها را مشروعیت می بخشد، چراکه معتقدند واشنگتن این ائتلاف را بدون هیچ توجیه قانونی ایجاد کرده و هدف آن نظامی کردن دریای سرخ، حفاظت از رژیم صهیونیستی و تشویق آن به ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین است.

احمد العلیی وزیر مشاور در دولت موقت یمن در گفت و گو با شبکه العالم گفت: این خطر جدید به هیچ وجه امنیت مسیرهای ناوبری دریایی را تامین نمی کند، بلکه فقط دریای سرخ را نظامی می کند و نه تنها به یمن بلکه به کشورهای سراسر جهان آسیب زیادی وارد می کند و کشتیرانی دریایی را تهدید می کند.

مجید شمسان کارشناس نظامی یمن نیز اظهار داشت: پیامدها هرچه باشد، صنعا قدرت و توان و امکانات لازم را در اختیار دارد. صنعا به برحق بودن مساله خود ایمان دارد و از سوی دیگر از عناصر قدرت برای ضربه زدن به طرفهایی که علیه آن دست به ائتلاف زدند، برخوردار است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها