حضور پررنگ یاد و خاطره شهید سلیمانی در عملیات طوفان الاقصی + فیلم

يکشنبه 3 دی 1402 - 12:36

جمال واکیم، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت سردار قاسم سلیمانی در عملیات طوفان الاقصی، نقش حاضر غایب را داشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

جمال واکیم در گفتگو با شبکه خبری العالم به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت شهید سلیمانی اصلی ترین نقش را در آموزش گروه های مقاومت در لبنان، عراق، فلسطین و دیگر مناطق و کشورهای آزادی خواهی که به دنبال رهایی از سلطه استعمار غرب بوده اند داشته است.

واکیم خاطرنشان کرد که سردار سلیمانی در بخشهایی از سخنان خود همواره تأکید می کردند که این روزها حتما فرا خواهند رسید. ایشان 4 سال قبل از شهادت می دیدند که جوانان فلسطینی به شهرک های صهیونیست‌نشین اطراف غزه حمله می‌کنند و این عملیات ها مرهون تلاش های ایشان برای آموزش گروه های مقاومت و سازماندهی عملیات های آنها و انتقال دانش نظامی و ساخت اسلحه با وسایل موجود به غزه بوده است.

وی تصریح کرد که می توان ردپای سردار سلیمانی را در تمام مراحل پیروزهای مقاومت لبنان از مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی در دهه نود گرفته تا نخستین پیروزی در سال 2000 و پیروزی بعدی در سال 2006 مشاهده کرد.

این استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: همچنین می توان حضور ایشان را در مقاومت سوریه در برابر جنگ همه جانبه ای که در سال 2011 علیه این کشور آغاز شد، و تقویت مقاومت عراق در برابر اشغالگران آمریکایی و ایستادگی ملت یمن در برابر قویترین نیروهای اروپایی و جلوگیری از عبور کشتی های اسرائیلی از تنگه باب المندب مشاهده کرد. حضور پررنگ ایشان را - با اینکه 4 سال پیش به شهادت رسیده اند- می توان در مبارزات گروه های مقاومت منطقه مشاهده کرد.

پربیننده ترین خبرها