لحظه‌به‌لحظه با هفتادونهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری/ افزایش آمار شهدای غزه به ۲۰هزار و ۴۲۴ نفر

لحظه‌به‌لحظه با هفتادونهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه‌باختری/ افزایش آمار شهدای غزه به 
۲۰هزار و ۴۲۴ نفر
يکشنبه 3 دی 1402 - 08:07

جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به ویژه باریکه غزه در حالی امروز (یکشنبه) وارد هفتاد و نهمین روز خود می شود که جنگنده‌های ارتش این رژیم همچنان به بمباران وحشیانه مناطق مسکونی و زنان و کودکان فلسطینی ادامه می دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنایت‌های رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی وارد هفتاد و نهمین روز خود شده است و رژیم صهیونیستی مناطق مختلف غزه را بامداد یکشنبه بمباران کرد، حمله به پناهگاه‌ها و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد بر اساس اعلام شاهدان عینی اعدام‌های میدانی بیش از 137 غیرنظامی فلسطینی در استان‌های غزه و شمال را مستند کرده است که نشان می‌دهد ارتش رژیم اشغالگر ، اردوگاه‌های بازداشتی در شرق شهر غزه ایجاد و گودال های بزرگی را حفر کرده و ده‌ها فلسطینی را زنده با شلیک گلوله پیش از دفن با بلدوزر ، اعدام کردند.

این مرکز افزود: این جنایات در غزه و شمال با اعدام ده‌ها غیرنظامی در مقابل خانواده‌هایشان و همچنین اعدام زنان بارداری که پرچم‌های سفیدی در مسیر خود به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه برافراشته بودند، تکرار شد .

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سر انجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (۳ آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سر باز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از هفتاد و نهمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

23:13 | گزارش العالم از ناقوس کلیساها و فضای غمگین شهر قدس در ایام جشن میلاد مسیح

فضای غم انگیزی شهر قدس را به خاطر اوضاع کودکان غزه و جلوگیری رژیم صهیونیستی از برگزاری جشن میلاد حضرت مسیح (ع) فراگرفته است. (جزئیات بیشتر)

22:52 | واکنش فلسطینیان اردوگاه بریج به تهدید اشغالگران برای کوچاندن آنان

خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد، به رغم اعلامیه های ارتش رژیم صهیونیستی و هشدار به ساکنان اردوگاه بریج برای ترک این اردوگاه و کوچ آنان به منطقه دیرالبلح، اما شاهد استواری و دلاوری شهروندان فلسطینی در این منطقه و مخالفت آنان با طرح های تخلیه منطقه بریج به طور خاص و تخلیه نوار غزه به طور کلی هستیم. (جزئیات بیشتر)

22:36 | گزارش ویژه العالم از تیم خبری تلویزیون المنار که هدف حمله صهیونیست ها قرار گرفتند

خبرنگار العالم با خبرنگاران شبکه المنار لبنان که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی در حین پوشش خبری در جنوب لبنان مجروح شده بودند، دیدار و گفت وگو کرد.

خبرنگار العالم گزارش داد: برخی از همکاران از جمله علی شعیب خبرنگار و خضرمارکز عکاس براثر بمباران جنگنده های رژیم اسرائیل زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

22:19 | گزارش العالم از بازداشت گسترده جوانان فلسطینی در شمال کرانه باختری

رژیم صهیونیستی به حملات و بازداشت جوانان فلسطینی در کرانه باختری به ویژه اردوگاه های شمال این منطقه ادامه می دهد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین گزارش داد، از عصر دیروز نیروهای صهیونیست با بیش از 50 خودروی نظامی همراه دو بولدوزر به شهر طولکرم یورش بردند و در اردوگاه نور شمس متمرکز شدند. (جزئیات بیشتر)

​​​​​​​22:07 | دختر کوچک فلسطینی از تجربه وحشتناک خود از بمباران می گوید

این دختر کوچک تجربه وحشتناک خود را پس از زنده ماندن از حمله هوایی رژیم صهیونیستی در اردوگاه پناهندگان نصیرات تعریف می کند.

مامان و خاله ام شهید شدند، خدا را شکر لااقل حال بابام خوب است، خانه خاله ام خوابیده بودم که بعد خودم را توی آمبولانس دیدم.

فیلم

​​​​​​​22:02 | انهدام 35 خودروی زرهی و کشته شدن 48 نظامی صهیونیست در 4 روز اخیر

سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که این گردان‌ها در 4 روز گذشته 35 خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه به طور کلی یا جزئی منهدم کرده است. (جزئیات بیشتر)

21:50 | گروهان‌های قدس صحنه‌هایی از پهپاد اسرائیلی (Skylark-1) را که در آسمان مناطق مرکزی نوار غزه سرنگون کردند، منتشر کرد.

فیلم

21:48 | مقاومت تعدادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی را بازداشت کرد

یک منبع در بخش امنیت مقاومت فلسطین اعلام کرد که فرماندهان مقاومت پس از بررسی اسناد امنیتی بدست آمده در جریان عملیات طوفان الاقصی، تعدادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی را در نوار غزه شناسایی و بازداشت کردند.

21:47 | گردان های قسام صحنه هایی از به غنیمت گرفتن سلاح اتوماتیک پس از درگیری های خشونت امیز با نیروهای اشغالگر در محور شمال غزه منتشر کرد.

فیلم

21:44 | سازمان ملل : غزه با مشکلاتی شدیدتر از نبود امنیت غذایی روبروست و حدود 1میلیون و 900 هزار نفر در این منطقه آواره شده اند.

21:43 | فریاد دختر بچه فلسطینی از بیت لحم در شب عید و حملات اسرائیل به غزه

فیلم

21:41 | محور فیلادلفیا بین مصر و غزه چیست و چرا اسرائیل آن را بمباران می کند؟ (جزئیات بیشتر)

21:34 | شمار کشته‌های 24 ساعت گذشته ارتش صهیونیستی به 15 نفر رسید

بنابر این گزارش،‌ ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر خود به نام سرگرد آریه راین 39 ساله از نیروهای زرهی گردان 79 تیپ 14 رزمی خبر داد که در نبردی در شمال نوار غزه کشته شده است. (جزئیات بیشتر)

21:18 | «لایان عصفور» 10 ساله در حالی که اشک هایش را در مقابل آوار خانه اش پاک می کند، می گوید: خانه بهتری خواهم ساخت

فیلم

21:18 | شباهت اسرائیل با داعش در دشمنی با اسلام و تخریب مساجد

ویدیوهایی که اخیرا از اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی در منفجر کردن مساجد نوار غزه منتشر شده، یاد آور اقدامات تروریست های افراطی داعش در عراق و سوریه طی سال‌های گذشته است. (جزئیات بیشتر)

20:49 | جنایات رژیم صهیونیستی در مناطقی که از آن عقب نشینی کرده است

خبرنگار شبکه خبری العالم در نوار غزه گزارش داد که خروج نیروهای اشغالگر از مناطقی نوار غزه جنایات صهیونیست ها علیه فلسطینیان مجروح را در تل الزعتر و بیمارستان اندونزی آشکار کرد. (جزئیات بیشتر)

19:54 | آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

19:52 | علت کاهش حملات هوایی علیه غزه

روزنامه عبری زبان "یسرائیل هیوم" به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که علت کاهش حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه فشارهای واشنگتن نیست، بلکه ترس از آسیب رساندن به نظامیان و اسرای اسرائیلی در غزه است.

19:49 | یدیعوت احرونوت : شلیک دو موشک ضد زره از جنوب لبنان به یک مرکز اسراییلی در منطقه مرزی مرگلیوت در الجلیل الاعلی

19:45 | اشغالگران صهیونیست زندانیان غزه را با آثار ضرب و جرح و شکنجه بر روی بدن هایشان آزاد می کنند

فیلم

18:34 | گردان های القسام از هدف گرفتن یک گروه صهیونیستی ویژه متشکل از 10 سرباز، با سلاح ضد زره و کشته و زخمی شدن آنها خبر داد. این نیروها در ساختمانی در منطقه جحر الدیک در مرکز نوار غزه سنگر گرفته بودند.

18:26 | خبرگزاری فلسطینی شهاب از ویرانی گسترده در منطقه مشروع بیت لاهیا در شمال نوار غزه براثر حمله رژیم صهیونیستی خبر داد

فیلم

18:23 | حزب الله : نیروهای مقاومت اسلامی مواضع پیاده نظام رژیم صهیونیستی را در قلعه هونین (روستای لبنانی اشغال شده ) با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

18:21 | شهادت 3 فلسطینی در بمباران اطراف مدارس العوده شرق خان یونس در جنوب نوار غزه

18:20 | درگیری های مسلحانه با نیروهای رژیم متجاوز صهیونیستی در منطقه شارع النفق در شمال غزه

فیلم

18:15 | آنجلینا جولی به کشتار مردم غزه به دست اسراییلی ها واکنش نشان داد

آنجلینا جولی بازیگر زن مشهور آمریکایی در یک برنامه زنده با وعد الخطیب کارگردان زن سوری، گفت وگو و نسبت به کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی و حقوق بشر دروغین اظهار تاسف کرد. (جزئیات بیشتر)

18:02 | گزارش العالم از نشست همبستگی با غزه در استانبول با مشارکت زنان 30 کشور

هیئت های زنان 30 کشور، در کنفرانس ز"زنان؛ طوفان الاقصی" به استانبول عزیمت کردند. در این کنفرانس راه های حمایت معنوی و مادی از غزه با توجه به نسل کشی اشغالگران در نوار غزه محاصره شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. (جزئیات بیشتر)

فیلم

17:48 | انفجار و بالا رفتن ستون دود ناشی از حملات اشغالگران به منطقه جنوب غرب شهر غزه

17:46 | سخنگوی دفاع مدنی غزه :

اشغالگران تعدادی از چاه‌ های آب را با بولدوزر تخریب کرده اند، از دنیا می‌خواهیم که مداخله کند.

تعداد شهدای دفاع مدنی از آغاز تهاجم به 40 نفر رسیده است.

اشغالگران ما را از بیرون آوردن شهروندان زنده از زیر آوار ساختمان های بمباران شده بازمی دارند.

17:41 | اراده ما از موشک های شان سخت تر است؛ پیام پایداری یک فلسطینی زخمی که نوه اش را در بمباران منزلش از دست داده است.

فیلم

17:29 | حزب الله: شهرک صهیونیستی افیفیم و یک ساختمان را هدف قرار دادیم و تلفاتی بر آنان وارد کردیم.

17:13 | تخریب خانه‌های فلسطینیان دیر البلح در مرکز نوار غزه در بمباران جنگنده‌های اسرائیلی

17:00 | افزایش شمار شهدای غزه به 20424 نفر

بنابر گزارش وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای تجاوزات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 7 اکتبر (15 مهر / آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون به 20424 نفر و شمار زخمی ها نیز به 54036 نفر رسیده است. (جزئیات بیشتر)

16:45 | گردان‌های قدس از حمله به تجمع نظامیان اشغالگر در شرق محله زیتون و انهدام آنها با خمپاره‌های کالیبر سنگین خبر داد

16:37 | کشته شدن 6 نظامی صهیونیست در علمیات گردان های قسام

گردان های قسام در عملیاتی علیه نظامیان صهیونیست 6 نفر از آنها را از پا در آوردند و شماری را نیز کردند. (جزئیات بیشتر)

16:35 | شمار شهدای رسانه در غزه به 103 نفر رسید

با شهادت دو خبرنگار دیگر بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی غزه، شمار شهدای رسانه از آغاز حملات این رژیم به نوار غزه به 103 نفر رسید. (جزئیات بیشتر)

16:21 | چرا رژیم اشغالگر به دنبال کنترل مرز مصر و غزه است؟ (جزئیات بیشتر)

16:04 | جنگ غزه؛ بحران سربازان اسراییلی که در فکر خودکشی هستند

روزنامه عبری یدیعوت احرونوت به نقل از برخی مقامات اعلام کرد تیم هایی از پرستاران و روانپزشکان تشکیل خواهند شد که می توانند سربازانی را که از اختلالات روانی رنج می برند و مایل به خودکشی هستند، درمان کنند. (جزئیات بیشتر)

15:55 | پیرمرد فلسطینی ساکن نوار غزه: تا روز قیامت در سرزمینمان پایدار باقی خواهیم ماند.

film

15:43 | حمله هوایی دشمن صهیونیستی به باشگاه خدمات در جبالیا در شمال شهر غزه

14:54 | دبیرکل سازمان ملل: از هر 5 گرسنه جهان، 4 نفر در غزه هستند.

14:39 | گردان قدس - ستاد اطلاع رسانی جنگی: یک دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را با راکت "تاندوم" در خیابان النزهه در منطقه جبالیا در شمال غزه هدف قرار دادیم

14:17 | کلیساهای مسیحی در اراضی مقدس، به نشانه همبستگی با غزه همه جشن ها و مراسم عید میلاد مسیح علیه السلام را در قدس و سایر اراضی اشغالی لغو کردندو در مراسم های خود فقط به دعاخوانی بسنده کردند.

- همچنین درخت کریسمسی را که هر سال در ورودی باب الجدید قدس روشن می کردند، امسال روشن نخواهند کرد.

- لازم به ذکر است که تعداد مسیحیان قدس به 4 هزار نفر می رسد

13:42 | سنگر گرفتن نظامیان صهیونیست در مسجدی در غزه پس از تخریبش

1

13:30 | حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه اللبونه در الناقوره در جنوب لبنان

1

13:17 | جمال واکیم، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت سردار قاسم سلیمانی در عملیات طوفان الاقصی، نقش حاضر غایب را داشته است.

12:10 | نتیجه تجاوز به غزه

12:09 | گرسنگی رنج آنها را بیشتر می‌کند؛ تجمع آوارگان فلسطینی برای تهیه غذا

1

11:55 | گردان قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان این گردان با استفاده از دو فروند موشک 2 تنی این رژیم - که در زمان شلیک به خانه غیر نظامیان فلسطینی عمل نکرده بودند –، 5 دستگاه تانک اسرائیلی را منهدم کرده و همه سرنشینان آن ها را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند.

1

11:39 | فیلم | فریاد درد کودکی در غزه که بر اثر حملات اشغالگران به شدت مجروح شده است

1

11:36 | محبوس شدن شهروندان زیرآوار منازلشان در دیرالبلح پس از بمباران اشغالگران

1

11:30 | انباشته شدن اجساد شهدا در بیمارستان شهدای الاقصی در اثر بمباران دير البلح توسط اشغالگران

1

11:24 | از عصر روز گذشته 19 شهروند در خان‌یونس در جنوب نوار غزه بر اثر بمباران اشغالگران به شهادت رسیدند

10:51 |ویرانی گسترده در شرق و جنوب غزه

1

10:45 | در جریان بمباران منازل مسکونی در منطقه مرکزی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی از شب‌ گذشته تاکنون ۴۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند.

10:11 | گزارش العالم از حمله شبانه اسرائیل به مناطق مسکونی دیرالبلح و شهادت دسته جمعی خانواده ها

1

09:40 | شرایط بغرنج آوارگان فلسطینی در اردوگاه های غزه

1

09:37 | گزارشی از بیماران غزه که به دلیل کمبود دارو قطع عضو می شوند و یا جان خود را از دست می دهند

1

08:26 | ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت 485 سرباز و افسر از ابتدای جنگ غزه اذعان کرد. 158 تن از آنها از ابتدای عملیات زمینی رژیم کشته شده اند

08:16 | دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد بر اساس اعلام شاهدان عینی اعدام‌های میدانی بیش از 137 غیرنظامی فلسطینی در غزه را مستند کرده است که نشان می‌دهد ارتش رژیم اشغالگر، اردوگاه‌های بازداشتی در شرق شهر غزه ایجاد و گودال های بزرگی را حفر کرده و ده‌ها فلسطینی را زنده با شلیک گلوله پیش از دفن با بلدوزر ، اعدام کردند.

- این مرکز افزود: این جنایات در غزه و شمال این باریکه با اعدام ده‌ها غیرنظامی در مقابل خانواده‌هایشان و همچنین اعدام زنان بارداری که پرچم‌های سفیدی در مسیر خود به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه برافراشته بودند، تکرار شد .

08:03 | دفتر رسانه های دولتی در غزه اعلام کرد که پس از شهادت احمد جمال المدحون، روزنامه نگار، معاون خبرگزاری الرأی الفلسطینی، از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، تعداد شهدای روزنامه نگار به (101 خبرنگار زن و مرد) افزایش یافته است.

06:23 | وزارت دفاع ترکیه شامگاه شنبه از حملات هوایی به مقرهای گروه‌های شبه‌نظامی کُرد در مناطق شمالی عراق و سوریه خبر داد.

06:08 | ارتش اشغالگر از کشته شدن 8 سرباز و افسر خود در غزه خبر داد

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه از کشته شدن 8 سرباز و افسر خود در جریان نبرد در نوار غزه خبر داد.

05:56 | شهادت یک سالخورده و مجروح شدن چند نفر در حمله به خان یونس

بمباران رژیم صهیونیستی در خیابان‌های خان‌یونس در جنوب نوار غزه منجر به کشته شدن یک مرد سالخورده و زخمی شدن 4 نفر از جمله دو کودک شد.

05:52 | شهادت دو نفر در حملات اشغالگران به منزلی در رفح

در نتیجه بمباران هوایی خانه‌ای منطقه تل السلطان در شهر رفح، دو فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

03:51 | درگیری فلسطینی‌ها با اشغالگران در کرانه باختری

نیروهای مقاومت و جوانان فلسطینی بامداد یکشنبه با سلاح گرم و بمب‌های دست‌ساز به مقابله با یورش صهیونیست‌ها به شهر طولکرم در کرانه باختری پرداختند.

02:21 | افزایش شمار شهدای خبرنگار از آغاز جنگ غزه تاکنون به 101 نفر

دفتر رسانه های دولتی در غزه اعلام کرد که پس از شهادت احمد جمال المدحون، روزنامه نگار، معاون خبرگزاری الرأی الفلسطینی، از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، تعداد شهدای روزنامه نگار به (101 خبرنگار زن و مرد) افزایش یافته است.

02:01 | اعدام میدانی 137 غیرنظامی در نوار غزه

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد بر اساس اعلام شاهدان عینی اعدام‌های میدانی بیش از 137 غیرنظامی فلسطینی در استان‌های غزه و شمال را مستند کرده است که نشان می‌دهد ارتش رژیم اشغالگر ، اردوگاه‌های بازداشتی در شرق شهر غزه ایجاد و گودال های بزرگی را حفر کرده و ده‌ها فلسطینی را زنده با شلیک گلوله پیش از دفن با بلدوزر ، اعدام کردند.

این مرکز افزود: این جنایات در غزه و شمال با اعدام ده‌ها غیرنظامی در مقابل خانواده‌هایشان و همچنین اعدام زنان بارداری که پرچم‌های سفیدی در مسیر خود به سمت بیمارستان العوده در شمال غزه برافراشته بودند، تکرار شد .

01:04 | بر اثر بمباران خانه‌ای در شهر دیرالبلاح در مرکز نوار غزه تعدادی فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

00:52 | درگیری شدید میان نیروهای مقاومت و نظامیان صهیونیست در مناطقی از شمال نوار غزه

پربیننده ترین خبرها