مردم سوریه در همبستگی با غزه جشن‌های کریسمس را لغو کردند

مردم سوریه در همبستگی با غزه جشن‌های کریسمس را لغو کردند
يکشنبه 3 دی 1402 - 14:04

کلیسا‌های سوریه اعلام کردند در همبستگی با فلسطینی‌هایی که از جنگ غزه رنج می‌برند، جشن کریسمس امسال در سوریه برگزار نمی‌شود.

العالم - سوریه

مور دیونیسیوس آنتوان شَهدا، اسقف اعظم کاتولیک سریانی حلب، به خبرگزاری فرانسه گفت: در فلسطین، زادگاه عیسی مسیح، مردم در رنج هستند.

شَهدا ادامه داد: ما در سوریه همه جشن‌ها و پذیرایی‌های رسمی در کلیساهایمان را به منظور همبستگی با شُهدای غزه لغو کردیم.

عزیزیه، منطقه‌ای در حلب سوریه است که هر سال چراغانی شده و یک درخت بزرگ کریسمس در آن به نمایش گذاشته می‌شود. بازار شب عید معمولاً در این محل برپا می‌شود و هیاهوی شب عید همه جای این محل را فرا می‌گیرد. اما امسال، میدان اصلی تقریبا خالی است و هیچ تزئینات عید کریسمس در آن به چشم نمی‌خورد.

کلیسای کاتولیک سریانی در لغو جشن کریسمس تنها نبود و رهبران سه کلیسای اصلی سوریه - ارتدوکس یونانی، ارتدوکس سریانی و ایلخانی کاتولیک یونانی ملکیت - اعلام کردند که جشن‌های کریسمس را به منظور همبستگی با مردم فلسطین لغو کرده و تنها به مراسم مذهبی محدود می‌کنند.

این سه کلیسا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند با توجه به شرایط کنونی در غزه از ارسال پیام تبریک معذورند و بابت آن عذرخواهی می‌کنند.

پیشتر کلیسای محل تولد حضرت مسیح در بیت‌لحم اعلام کرد بخاطر وضعیت غزه کریسمس امسال را جشن نمی‌گیرد.

وزارت بهداشت دولت غزه می‌گوید از زمانی که رژیم صهیونیستی حملات گسترده هوایی و زمینی خود را از ۷ اکتبر آغاز کرد، بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در نوار غزه شهید شده‌اند که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند.

پربیننده ترین خبرها