هشدار مدیر بیمارستان النجار غزه: فاجعه بهداشتی و انسانی در راه است

هشدار مدیر بیمارستان النجار غزه: فاجعه بهداشتی و انسانی در راه است
يکشنبه 3 دی 1402 - 18:17

مدیر بیمارستان "ابو یوسف النجار" در رفح هشدار داد: چنانچه جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه متوقف نشود، یک فاجعه انسانی و بهداشتی در این منطقه شکل خواهد گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

«مروان الهمص» مدیر بیمارستان "ابو یوسف النجار" در رفح در گفت وگو با شبکه الجزیره با اشاره به وضعیت بد بهداشتی این منطقه که در اثر یورش ۷۸ روزه رژیم صهیونیستی روی داده، گفت: بسیاری از آوارگان نوار غزه به آبله و بیماری های پوستی مبتلا شده اند و شیوع بیماری های عفونی در منطقه نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد که اگر مداخله فوری برای توقف جنگ رژیم صهیونسیتی علیه نوار غزه انجام نشود یک فاجعه بهداشتی و انسانی در این منطقه روی خواهد داد.

مدیر بیمارستان ابو یوسف النجار غزه همچنین با اشاره به جنایات رژیم اسرائیل علیه شهروندان غیرنظامی بازداشته شده افزود: این بیمارستان ۲۰ نفر از کسانی که در حین بازداشت توسط نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دچار ضرب و شتم و کبودی شدید شده اند را برای درمان پذیرش کرده است.

الهمص همچنین از کمبود شدید تجهیزات پزشکی در این بیمارستان خبر داد و افزود: ما برای نجات ساکنان منطقه به تجهیزات امداد و نجات و پزشکی بصورت فوری نیاز داریم.

همچنین شبکه العربی قطر به نقل از هلال احمر نوار غزه گزارش داد که هزاران زخمی مقابل بیمارستان ها در مناطق مختلف این باریکه حضور دارند بدون آن که بتوان آنها را پذیرش کرد.

هلال احمر غزه در گزارش خود اضافه کرد که بسیاری از فلسطینی ها با شرایط بهداشتی سختی روبرو هستند و هیچ مداخله بین المللی برای مهار بیماری‌های واگیر وجود ندارد.

این مرجع امداد رسانی در ادامه از شهادت بیش از ۱۰ نفر از کادر هلال احمر غزه به دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست خبر داده و افزود: ۱۰ نفر دیگر از کارکنان هلال احمر غزه توسط نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی دستگیر و ۱۵ دستگاه آمبولانس متعلق به هلال احمر غزه نیز توسط اشغالگران منهدم شده است.

بنابر گزارش هلال احمر غزه، ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنین از فعالیت تیم های پزشکی هلال احمر برای انتقال شهدا و مجروحان جلوگیری می کند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد نیز گفت که جنگ در غزه منطق و انسانیت را به چالش کشیده و آینده نفرت انگیز و دور از صلح را رقم زده است.

عصر روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: در شبانه روز گذشته بر اثر بمباران و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، ۲۰۱ نفر به شهادت رسیدند و ۳۶۸ نفر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تأکید کرد: بدین ترتیب شمار کلی شهدای غزه به ۲۰ هزار و ۲۵۸ شهید و ۵۳ هزار ۶۸۸ زخمی افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، اخیرا نیز «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: اشغالگران هنوز از کمک‌های پزشکی به عنوان سلاحی برای گرفتن جان‌های بیشتری در نوار غزه استفاده می‌کنند و باید قبل از اینکه وارد یک فاجعه فراتر از انتظارها بشویم، دشمن را وادار به وارد کردن کمک‌ها به غزه کرد.

وی اعلام کرد: آنچه وارد نوار غزه می شود از ۷۰ کامیون در روز فراتر نمی‌رود و این در حالی است که نیازهای مردم این منطقه مستلزم ورود هزار کامیون کمک است. از هفتم اکتبر تاکنون ۵۳ هزار مجروح در نوار غزه ثبت شده است که از این تعداد تنها ۴۱۱ نفر برای مداوا از غزه خارج شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: بیمارستان‌های رفح کوچک هستند و تیم‌های پزشکی قادر به ارائه خدمات نجات به مجروحان نیستند.

وی افزود: شهر رفح به یک منطقه فاجعه بهداشتی تبدیل شده است و بیمارستان ابویوسف النجار به دلیل کشتارهای اشغالگران توان خود برای ارائه خدمات درمانی به صدها مجروح را از دست داده است.

پربیننده ترین خبرها