گزارش العالم از جزئیات حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در بابل + فیلم

سه شنبه 5 دی 1402 - 14:39

مدیر دفتر العالم در بغداد گفت شب گذشته آمریکا بار دیگر به مواضع الحشد الشعبی در چند منطقه از استان بابل و منطقه تاج الدین در استان واسط و منطقه جرف الصخر در جنوب بغداد حمله کرد.

العالم - عراق

مدیر دفتر العالم در بغداد تصریح کرد که واشنگتن ادعا کرده است که این حملات در پاسخ به حمله به پایگاه حریر و مجروح شدن 3 نظامی آمریکایی در این حمله صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که در این حمله 18 تن از نیروهای امنیتی عراق از جمله 6 نفر از اعضای الحشد الشعبی و 12 تن از نیروهای وزارت کشور عراق مجروح شدند.

گفته می شود در حمله آمریکا به مواضع نیروهای الحشد الشعبی یکی از اعضای این نیرو به شهادت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد که این حمله، اولین حمله در نوع خود به منطقه حله در استان بابل، نزدیک خوابگاه دانشگاه حله بوده است و در آن، خساراتی به این خوابگاه وارد شده است.

مدیر دفتر العالم در بغداد گفت که تا این لحظه دولت عراق دراین خصوص هیچ اظهار نظری نکرده و هیچ بیانیه ای صادر نکرده است. این در حالی است که واشنگتن رسما مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

خبرنگار العالم تصریح کرد : این اقدام، حرکتی خطرناک علیه امنیت و ثبات کشور است و واکنش های زنجیره واری از سوی گروه های مقاومت عراقی را در چی خواهد داشت. این گروه ها اعلام کرده اند که این حمله را با گلوله باران پایگاه های اشغالگران آمریکایی در عراق پاسخ خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها