ارتش رژیم اسرائیل از "انجیل" برای ایجاد بانک اهداف حملات در غزه کمک می‌گیرد

 ارتش رژیم اسرائیل از
چهارشنبه 6 دی 1402 - 23:16

توجه نسبتا کمی به روش‌های مورد استفاده ارتش رژیم صهیونیستی برای انتخاب اهداف در غزه شده است و با ازسرگیری حملات رژیم اشغالگر پس از یک آتش‌بس هفت روزه، نگرانی‌های فزاینده ای در مورد روش هدف‌گیری ارتش اشغالگر در جنگ علیه غزه وجود دارد.

العالم- فلسطین اشغالی

پیش از این، رژیم اشغالگر ادعاهای جسورانه‌، اما غیرقابل تاییدی درباره استفاده از فنآوری می‌کرده است. پس از جنگ ۱۱ روزه غزه در ماه مه ۲۰۲۱، مقامات گفتند که این نخستین جنگ رژیم اشغالگر با استفاده از هوش مصنوعی، دستگاه‌ها و رایانه‌های مدرن بود.

جنگ اخیر میان حماس و رژیم صهیونیستی، این فرصت بی‌سابقه را برای ارتش این رژیم فراهم کرده تا استفاده گسترده‌تری از این ابزار بکند به‌ویژه برای ایجاد بانک اهداف حملات، با استفاده از هوش مصنوعی به نام "انجیل".

بیانیه کوتاهی در وب‌سایت ارتش رژیم اسرائیل مدعی شد که از یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام (Habsora) ((Gospel) به زبان انگلیسی [و انجیل (مسیح) در فارسی) در جنگ علیه حماس برای «ارائه اهداف با سرعت سریع» استفاده می‌کند.

ارتش رژیم اسرائیل گفت که «از طریق استخراج سریع و خودکار اطلاعات»، انجیل توصیه‌های هدف‌گیری را برای محققان خود «با هدف تطبیق کامل بین توصیه‌های دستگاه و شناسایی انجام‌شده توسط یک فرد» ارائه کرد.

چندین منبع آشنا با فرآیندهای هدف‌گیری ارتش رژیم اسرائیل وجود انجیل به (+972/Local Call) را تأیید کردند و گفتند که از آن برای تهیه توصیه‌های خودکار برای حمله به اهدافی مانند خانه‌های شخصی افراد مظنون به عضویت حماس یا جهاد اسلامی استفاده شده است.

در سال های اخیر، لشکر هدف به ارتش رژیم اسرائیل کمک کرده است تا پایگاه داده ای از آنچه که منابع گفته اند بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ شبه نظامی مظنون را تشکیل دهد، بسازد. به گفته آنها، سیستم هایی مانند انجیل، نقش مهمی در تهیه لیست افراد مجاز برای ترور داشتند.

آویو کوچاوی که تا ژانویه به عنوان رئیس ارتش اسرائیل خدمت کرد، گفته است که لشکر هدف «با قابلیت های هوش مصنوعی» و شامل صدها افسر و سرباز است.

او در مصاحبه‌ای که قبل از جنگ منتشر شد، گفت: «ماشینی است که حجم وسیعی از داده‌ها را مؤثرتر از هر انسان دیگری تولید می‌کند و آن‌ها را به اهدافی برای حمله تبدیل می‌کند».

به گفته کوچاوی، زمانی که این ماشین در جنگ ۱۱ روزه اسرائیل با حماس در ماه مه ۲۰۲۱ فعال شد، روزانه ۱۰۰ هدف تولید می کرد. برای در نظر گرفتن این موضوع، در گذشته ما سالانه ۵۰ هدف در غزه تولید می کردیم. اکنون این دستگاه روزانه ۱۰۰ هدف تولید می کند که ۵۰ درصد آنها مورد حمله قرار می گیرند.

دقیقاً مشخص نیست که چه اشکالی از داده ها در انجیل گنجانده شده است. اما کارشناسان می‌گویند سیستم‌های پشتیبانی تصمیم مبتنی بر هوش مصنوعی برای هدف‌گیری معمولاً مجموعه‌های بزرگی از اطلاعات را از طیف وسیعی از منابع، مانند فیلم‌های پهپاد، ارتباطات رهگیری شده، داده‌های نظارتی و اطلاعات به دست آمده از نظارت بر حرکات و الگوهای رفتاری افراد و گروه‌های بزرگ تجزیه و تحلیل می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها