گزارشی از عملیات نیروهای یمنی علیه رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

چهارشنبه 6 دی 1402 - 15:21

نیروهای مسلح یمن در همبستگی با نوار غزه، اعلام کردند که کشتی‌های همسو با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند. این نیروها همچنین اهداف نظامی را در منطقه "ام الرشراش" در جنوب اراضی اشغالی هدف قرار دادند.

العالم- یمن

بنابر این گزارش،‌ نیروهای یمنی به تازگی کشتی تجاری "ام اس سی یونایتد" را با موشک‌های دریایی هدف قرار دادند. سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد یگان پهپادی اهداف نظامی را در منطقه ام الرشراش و مواضعی دیگر در مناطق فلسطین اشغالی را با چندین پهپاد هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تأکید بر بیانیه‌های پیشین خود خاطرنشان کرد، اجازه نمی‌دهیم کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندرهای سرزمین اشغالی فلسطین، از منطه عبور کنند. وی در عین حال بر حرکت آزادنه حمل‌ونقل دریایی برای سایر کشتی ها تأکید کرد.

مرکز عملیات تجاری وابسته به نیروی دریایی بریتانیا چندی پیش از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وقوع ۴ انفجار در نزدیکی دو کشتی در دریای سرخ در نزدیکی شهر الحدیده یمن خبر داده بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای مسلح یمن ۱۰۰ مورد حمله موشکی و پهپادی به ۱۲ کشتی تجاری رژیم صهیونیستی یا کشتی ها همسو با این رژیم در دریای سرخ انجام داده‌اند. حملات به منطقه ام الرشراش یا بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی و علیه کشتی‌هایی که به مقصد بنادر اسرائیلی حرکت می‌کنند خسارات عظیمی به این بندر زده و تقریبا ۸۰ درصد از درآمدهای آن را نابود کرده است.

نیروهای مسلح یمن در محکومیت تجاوز رژیم اسرائیل به نوار غزه، از عبور کشتی‌های این رژیم از باب المندب جلوگیری می‌کند. آمریکا نیز اخیرا از تشکیل ائتلاف نظامی با هدف مقابله با عملیات یمنی‌ها علیه کشتی‌های اسرائیلی، خبر داد.
سریع هدف از مجموعه عملیات نیروهای یمن را حمایت از ملت فلسطین اعلام و خاطرنشان کرده است: عملیات‌ ما علیه کشتی‌ها اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بندرهای فلسطین اشغالی تا زمان رفع محدودیت انتقال دارو و غذا به نوار غزه ادامه خواهد داشت.

ترافیک کشتی‌ها از طریق دریای سرخ طی روزهای اخیر ۳۵ درصد کاهش یافته است و ۱۷۰ کشتی باری مجبور به تغییر مسیر و انتخاب مسیری طولانی‌تر شده‌اند. به نظر می‌رسد این عملیات هشدارِ نیروهای یمنی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی کارساز بوده است.

پربیننده ترین خبرها